Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Julskinka


magnus_n

Rekommendera Poster

1. En person väger 100 kg kl. 18.00. Personen dricker 3 liter vatten under en begränsad tid (10 min). Hur mycket väger personen kl. 18.10?

 

2. En person väger 100 kg kl. 18.00. Personen äter 3 kg julskinka under en begränsad tid (30 min). Hur mycket väger personen kl. 18.30?

 

Rent spontant vill jag svara 103 kg i båda fallen, men har i något sammanhang hört att detta inte stämmer. Någon som kan förklara problematiken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men har i något sammanhang hört att detta inte stämmer.

 

Enkelt. Man spyr långt innan man fått i sig 3 liter vatten på 10 minuter eller 3 kilo julskinka på 30 minuter.... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt. Man spyr långt innan man fått i sig 3 liter vatten på 10 minuter eller 3 kilo julskinka på 30 minuter....

 

Det kan ligga något i det du skiver. Jag drack 3,33 liter vatten på 52 minuter en gång. Jag frös väldigt mycket efter det och var tvungen att gå upp att pissa 4-5 ggr den natten. Det gör jag inte om. :P

 

Om man nu skulle lyckas få i sig allt så borde de väl väga 103kg det är ju ändå 3kg man får i sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu skulle lyckas få i sig allt så borde de väl väga 103kg det är ju ändå 3kg man får i sig.

 

Kanske omedelart efteråt, för maten bryts ned rätt snabbt och omvandlas till bland annat energi.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man förbrukar ju lite energi hela tiden så lite lägre än tre kilo blir det kanske. Frågan är bara om vågen märker någon skillnad.

Temperaturen på maten spelar också roll, eftersom kroppen förbrukar lite energi när den värmer/kyler maten.

Vatten är som tyngst vid temperaturen 4 grader C. Vilken temperatur är det på vattnet som personen dricker?

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-21 14:16:50 av MC-1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det snabbaste sättet att minska vikten avdunsnting (andning+svettning). På 10 minuter borde det bli otroligt marginellt. Jag röstar på att skinkan ger en något mindre viktökning (pga avdunsntning) eftersom det går 3 ggr så lång tid

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar matematiska problem!

Men detta var onödig kunskap (eller heter det vetskap?)

Dessutom är det inget "problem", det är en utopi!

Sysselsättning är nog bra, bara det inte urartar till arbete!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...