Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konfigurera bärbar LG för trådlöst - uppkopplingsstrul


Discobat

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en LG P1 med inbyggt kort för trådlös uppkoppling samt en D-Link DI-524 router. Jag lyckas koppla upp mig så att jag kan surfa trådlöst med datorn och när jag väl är uppkopplad så funkar det bra. Problemet är bara att det är så j-a meckigt varje gång jag ska koppla upp mig! Jag måste alltid gå in på Avancerade inställningar och bocka för "Konfigurera trådlöst nätverk" samt gå in i LG:s program IP Operator och välja trådlös anslutning för att något ska hända. Oftast funkar det ändå inte utan jag får upprepa denna procedur ett antal gånger.

 

Jag har gjort vad jag kan för att kopplas upp automatiskt när jag slår på datorn. Under Nätverksanslutningar - Avancerade inställningar har jag bockat för "Konfigurera trådlöst nätverk" och under inställningarna för det specifika nätverket har jag bockat för automatisk anslutning. Åtminstone de senare inställningarna verkar behållas från gång till gång så jag fattar inte varför det inte funkar.

 

Möjligtvis beror strulet på min WEP-kryptering. Innan jag krypterade så funkade den automatiska anslutningen ibland, även om det ofta strulade då också.

 

Om någon kan hjälpa mig att få detta att fungera bättre så blir jag väldigt glad.

 

Mvh

Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen verkar kunna/vilja svara, men jag kan meddela att jag till sist fick det att fungera. Anslutningsproblemen beror tydligen på en konflikt mellan IP Operator och Windows nätverksanslutning. När jag klickade ur automatisk uppstart av IP Operator så löstes konflikten och den automatiska anslutningen funkar perfekt! Hoppas jag kan hjälpa någon annan LG-användare med detta tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...