Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fel i serverprogrammet - PWS

*Johan*

Recommended Posts

Jag försöker installera PWS på min dator med Win-98 och det fungerar bra så länge jag inte försöker köra .asp-filer, vilket är anledningen till att jag installerat PWS:en. När jag kör .asp-filer får jag felmedelandet:

"Fel i serverprogrammet

Servern hittade ett fel när ett program laddades i samband med din förfrågan. Ett möjligt fel kan vara att programmet inte har registrerats korrekt. Be serveradministratören om hjälp."

Någon som vet vad man kan göra för att få det att fungera? Det är lite jobbigt att behöva ladda upp filerna på Internet innan man kan kolla om de fungerar...

Tack på förhand.

Det händ elikadant för mig...

Men jag behövde bara installera om det. Testa det du med och om det inte fungerar då så skulle iallafall jag ladda ned den senaste versionen på Microsofts hemsida...

BillGatesTheSecond

"Testa det du med och om det inte fungerar då så skulle iallafall jag ladda ned den senaste versionen på Microsofts hemsida..."

tyvärr så är det fortfarande samma version som på windows 98:s cd, som finns på ms site, nu har jag tappat länken tack vare deras omstuvningar, hade hoppats att windows me skulle komma med en pws 5 men det verkar inte som det kommer hända ;/

//BillGatesTheSecond

Just wanted to rule the world -Now, whats wrong with that?

Det verkar tyvär inte fungera att installera om det, om du inte har något tips om hur man gör. Jag måste ha installerat om PWS:n tre fyra gånger. Men tack ändå. Några andra idéer?

Möjlig att..

Om du redan har installerad MS Visual studio (C++, VB, mm..) förmodligen också Frotpage dvs program som har redan egen server kan det krångla vid installation av PWS.

Om du skaffar dig extra HD utan konkurrerande programvara... Krånglig men…

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...