Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slöa sidor eller???


Bengt Willner

Rekommendera Poster

Jag kör med UPC's bredband med 640kb/s. Väldigt ofta kan det ta mellan 20s upp till 1 minut innan en sida kommer upp. Jag har kollat hastigheten mot MSN hemsida och den ligger då på runt 3-400kbps. Även filhämtning går hyfsat.

Jag har 100mbit pcikort i burken och kortast möjliga sladd mellan modem och väguttag.

Har kollat inställningarna i explorer 5.x som jag använder men hittar inget fel.

Någon som kan hjälpa mig?

Mvh/ Benke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Väldigt ofta kan det ta mellan 20s upp till 1 minut innan en sida kommer upp."

 

Det kan inte bero på den server där sidorna ligger på? Speciellt webbhotell som erbjuder gratis utrymme för privatpersoner kan vara mer eller mindre hopplösa att komma åt.

Kolla också med din operatör, är ni väldigt många som delar på deras kapacitet? Jag vet inget om just UPC men om väldigt många delar på deras totala bandbredd så minskar ju prestandan.

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Eller så beror det på att UPC inte funkar så bra alltid.

 

För mig brukar det hjälpa om du renew-ar ipsdressen.

 

Win 95/98

kör winipcfg från dos-fönstret eller kör-knappen

klicka på release sen renew

 

Win NT

kör ipconfig /renew från dosfönstret

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kan även bero på vilken typ av sida det är. Om den innehåller avancerade tabeller, eller är full av ASP kod, så är det servern och webbläsaren som gör att det går slött.

 

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om en sida är slö beror det på att webbmastern tycker det är OK eller inte vet hur man gör en snabb sida, annars hade den ju varit snabb eller hur?

Sedan är det ju upp till en själv, kan man välja ett snabbt OS och snabb browser så går det fortare, W95 och Netscape 4.08 verkar tex snabbare än W98 och IE.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...