Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Premiere Elements 1.0, hur lägger man ihop klipp?


Ninfrex

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det är så att jag skulle behöva lägga ihop två klipp i Adobe Premiere Elements 1.0 så att det blir ett klipp. Jag ska nämligen använda Time Stretch Tool för att förvränga tiden, och vill då att alla småklipp ska ha samma tid, går det på nåt vis, eller kan jag göra det på nåt annat sätt?

 

Väldigt tacksam för svar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Använder inte Elements och är därför osäker på funktionerna, men försöker ändå eftersom ingen annan svarat dej.

 

1. I Premiere pro kan man kör flera Sequences (kansk Projekt i Elements?) samtidigt. I ditt fall skulle jag öppna en ny sekvens och i den infoga sekvensen med de ursprungliga två klippen. I den nya sekvensen uppträder de då som ett klipp och kan manipuleras som ett sådant.

 

2. Alternativt borde du kunna exportera ditt projekt med de två klippen till en avi-fil med DV-kvalitet (vet tyvärr inte Elements exportmöjligheter, men välj helst en fil som är så lite komprimerad som möjligt) och sedan importera den i ett nytt projekt. Elements borde då uppfatta de två klippen som ett och det borde vara möjligt att göra tidsförändringar.

 

Hör av dej här om något av altenativen funkar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej, igen!

 

Blev nyfiken på Elements och hittade programmet på en gammal DVD från tidningen Digital Video.

 

Så här gjorde jag för att få den effekt du efterlyste:

 

1. Exporterade projektets två filer som Movie.

2. Filen syns då i Media-fönstret i ditt ursprungliga projekt.

3. Markerade och raderade/delete de två ursprungliga filerna från Timeline.

4. Drog den nya filen, som du fick när du exporterade, till Timeline.

5. Fixade tidsförändringarna på den på det sätt du skrev.

 

Alternativ 2 funkar alltså för mej! För dej oxå?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...