Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Företag utomlands


k043

Rekommendera Poster

Jag är jätteglad att det finns folk som tjänar mycket pengar, ni betalar för min lön (arbetar som lärare i kommunal skola), ni betalade delvis min utbildning (så era barn kan lära sig det man ska lära sig, istället för att ha billiga timvikarier) och ni betalar för våra fina skollokaler och all annan personal i vår skola. Det är många miljoner som krävs för att hålla uppe en enda skola och självklart är det värt det! Det ska inte vara privat finansierat, jag vill inte att ett företag ska ha styrning över skolans verksamhet, utbildning likvärdig för alla! Nyligen låg jag på sjukhus. Det tog 20 minuter så hade jag två läkare hos mig på akutmottagningen, sedan direkttransport till avdelning, hela tiden sköterska hos mig. Överläkaren tog emot mig, blev inlagd fyra dagar, hade hela tiden personal i närheten, fick god mat och eget rum. Sambon fick sova över också, i samma rum, där det också fanns en TV och trevlig utsikt. Allt detta kostade 400 kronor. Ynkliga pengar om man tänker på allt som gjordes för mig när jag var sjuk. Vad skulle det kostat om jag betalat själv? För sjukförsäkring, det har jag inte råd med på min lågstadielärarlön. Jag är glad att bo i Sverige, där man inte ska kunna gå före i vården eller få bättre utbildning bara för att man har pengar. Det är behovet som ska styra, inte plånboken.

---

Vissa säger sig ha sett en ängel - jag har haft en i min famn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Skapad
  • Senaste svar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...