Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stor blunder från Virtuosen... (?)


virtuosen2

Rekommendera Poster

(Kanske fel forum, men skit samma!)

 

Beställde grejor under hösten från Pixmania. Grejorna kom fram hyfsat i tid, grejorna är bra.. Inget fel med det..

 

Pixmania krävde dock en "äkta" e-postadress, dvs. inte en hotmail eller liknande, utan en "riktig", om ni förstår vad jag menar.

 

Skickade tyvärr, trött som jag var, min jobbadress.. (Hade ingen annan "snabbt åtkomlig" i skallen).

 

När ordern hade bekräftats av Pixmania (nästan samma minut) började det att trilla ner SPAM i mitt jobb-epost-konto!

 

Om nu det inte finns någon "fuling" anställd på pixmania, kan man nästan tro att bolaget säljer epost vidare??

 

Skit samma, jag har ändrat min jobbmail, men det är ändå jobbigt, för man måste ju ändå kolla igenom den "smittade" brevlådan om någon kund/medarbetare skickat post till den gamla adressen......

 

(Jag kanske inte ska gnälla, för på de 14 åren jag har haft e-post, har jag i princip bara blivit "spam-bombad" på just detta konto.. :thumbsup:

 

Edit: Erroneus "span" ändrat till "spam"!

 

[inlägget ändrat 2006-12-18 18:19:38 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Pixmania krävde dock en "äkta" e-postadress, dvs. inte en hotmail eller liknande, utan en "riktig", om ni förstår vad jag menar.

 

Löjligaste jag hört.

 

Vad är det för fel på en Hotmailadress eller för den delen en Gmailadress?

 

Många använder sådana adresser. Kollar man sedan deras villkor, så kan inte jag hitta något sådant krav.

 

http://www.pixmania.com/se/se/forsaljningsvillkor.html

 

2. Din beställning

Du kan beställa på två olika sätt:

- på webben när du går på vår sajt: www.pixmania.com

- per telefon via vår kundtjänst: 08-562 902 40

Vi bekräftar därefter mottagandet av din beställning antingen per telefon eller per mejl.

Vi bekräftar din beställning genom att sända ett e-mejl till den adress som du uppgivit vid ordertillfället.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst sätt att respektera sina kunder i så fall! Säkert därför de ville ha "äkta" adress, de kanske inte får sålt hotmailadresserna...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte också det var "det löjligaste jag hört", men så var det i alla fall under hösten när jag beställde mina grejor...

 

Bra om pixmania ändrat sig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
virtuosen2 skrev:

Jag tyckte också det var "det löjligaste jag hört", men så var det i alla fall under hösten när jag beställde mina grejor...

 

Bra om pixmania ändrat sig!

 

Japp, kan hoppas att dom slutar sälja kunders epostadresser till spammare också. Lockar inte precis att handla av ett sådant företag när man får läsa att dom säljer epostadressen vidare till spammare.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...