Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kompatabel?


Tehnoob

Rekommendera Poster

Jag ska snart köpa nytt grafikkort men jag blev lite skraj när ja kolla hur det såg ut, för tillfället kör jag med ATI Radeon 9800 som är trasigt och jag har tänkt på att köpa ett Sapphire Radeon X1600PRO. Jag är ingen data-nissa så jag blev lite fundersam när ja såg att grafikkortet ser annorlunda ut än mitt nuvarande gör på delen som man kopplar in i datorn, ja öppnade burken och såg att under mitt grafik-kort fanns de uttag som passar det nya grafik-kortet.

 

Min simpla fråga och relativt dumma ( men jag vill vara säker! ) är om det nya grafikkortet MÅSTE vara i de uttaget som mitt gamla sitter i eller om de kan vara i det under?

 

Sen undrar ja också om min dator e stark nog för grafikkortet?

 

Kör med 512 DDR SDRAM

3.0 GHz Interl P4

 

[inlägget ändrat 2006-12-18 16:42:18 av Tehnoob]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Processorn klarar väl av grafikkortet, men det krävs att nätaggregatet klarar av kortet också.

 

När det gäller anslutningar/kontakter så finns det i princip två standarder, AGP och PCI Express, dessa måste matcha mellan grafikkortet och moferkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FÖrst å främt vill ja tacka er som skrivit!

 

Sen har ja själv inset mitt misstag nu, det grafikkortet jag kollade på var PCI, och det fanns en likadant fast AGP, så det har löst sig.

 

TACK IGEN!:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...