Just nu i M3-nätverket
Jump to content

WindowsXP, 2 PC. Var skall de synas?

Loffy

Recommended Posts

Hej

Jag håller på och försöker skapa ett nätverk. Har två datorer, det gamla "maxpaketet" (från 2002,som inte längre är så maxat), och den nya "scaleot". Bägge med WindowsXP home edition.

Jag kör den där skapa-hemmanätverk-wizarden som finns.

Var är det tänkt att man skall se varandra, när det är klart? Jag klickar "Den här datorn", men ser inget.

När det funkar, skall man se varandra där? Eller skall man gå uppåt, till Skrivbord?

HOPPSAN: Medan jag sitter och skriver detta, så börjar det fungera.

Datorer - got to love them!

Men jag avslutarändå med en fråga, så att jag inte har skapat denna tråd förgäves.

Jag gör så här (och det verkar funka), är det bra/att rekommendera?:

Skrivbord>Mina nätverksplatser>Hela nätverket>Microsoft Windows nätverk>Scaleotmaxpaket (namnet på arbetsgruppen - samma på bägge datorerna)>därefter kan jag se bägge datorerna.

Innan ni kommenterar huruvuda detta setup är bra eller inte,bör jag kanske säge något om de datorbehov jag har. Jag har dessa två datorer via jobbet, hempc. Lirar och gör banor (quake/enemy territory) och massa annat på fritiden. Har ett behov av att kunna flytta filer (banor,texturer, ljudfiler m.m.) mellan datorerna. Sammanfattningsvis vore det bästa om jag kunde sitta vid nya datorn,scaleon, och kunna "se" och kommaåt hela den gamla datorns alla filer.

God jul

//Loffy

EDIT: Jag har telia adsl 8 bitars bredband, till D-link DI-604. Bägge datorerna (plus två till faktiskt, gamla härken) är inpluggade i denna D-link.

[inlägget ändrat 2006-12-16 16:15:51 av Loffy]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...