Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

request från webbshop gentemot grossist


k043

Rekommendera Poster

jag vill ha aktuellt saldo från grossist och de tillhandahåller med gratis tjänst skulle därför vilja kolla hur det funkar det laddas ner en xml fil från grossistens ftp ner påmin ftp där man ska requesta det man vill åt ex pris och produkt info.

 

Hur går detta till, finns det någon hjälp att komma åt ang detta. för någon som aldrig hållt på med xml

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

De har alltså ingen webbtjänst för att kolla saldo eller?

 

Smidigast hade varit om man kunde använda AJAX (javascript) att anropa grossistens sajt och med hjälp av det få ta del av saldo. Då använder man HTTP request med metoden GET.

 

Nu talar jag i tungor kanske, men vad jag menar är att det är kanske inte nödvändigt för dig att ladda ner någon fil, utan att istället att din sajt kopplar upp sig på grossistens sajt för att kolla saldo.

 

Kolla med dem först så kan jag nog hjälpa sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gick jag lite händelserna i förväg, hade läst på ordentligt om ajax. Man kan tydligen inte läsa in en fil från en extern site.

 

En annan metod kan vara att med jämna tidsintervall (förslagsvis en eller två) låter din server läsa av filen hos grossisten och spara den lokalt och mha av ajax kolla av xmlfilen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...