Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-minnet kan ju raderas? Eller…


Janis.Vikmanis

Rekommendera Poster

Janis.Vikmanis

…hur?

 

Hur går det till? UV-strålnng, värme, magnetism eller annat?

 

Anledning till fråga är att en vän till mig vill skaffa ett 1 giggat USB-minne att bekvämt ha sina fotografier på. Istället för att bränna ned. MEN…det är väl inte att rekommendera? Eller hur? Varför? Vid vilka tillfällen kan man förlora lagrade program/filer?

 

Med vänlig hälsning,

Janis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medans man överför något till minnet ska man INTE rycka ur det.

Om man har Ett Os tidigare än Någon Xp ska man inte rycka ur utan säker borttagning.

Det är det jag vet att man inte ska göra.

De tål det mesta min polare gjorde ett trä fordral i slöjden till sitt minne och då slipa han på det, värme det.. ja det mesta^^, ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ganska vanligt att USB-minnen slutar att fungera och måste formateras om för att fungera igen, om man ser vilka inlägg som finns på Eforum. Filer man inte vill bli av med ska man alltid ha på minst två ställen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är USB-minnet tänkt som enda lagringsställe för bilder? 1GByte räcker ju inte så speciellt långt, i alla fall inte om man tar mer än några enstaka bilder.

 

Som Cecilia skriver, egna bilder ska man definitivt ha på flera ställen. USB-minnet kan ju "tappa minnet", man kan ju också tabba sig själv och trycka på fel knapp och då spelar det ingen roll hur tåligt USB-minnet är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...