Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NASA spacewalk 2:nd edition.


mindsleep

Rekommendera Poster

Japp, det blir nog en extra promenad på måndag :)

 

En sak jag funderat över är hur de jordar rymdstationen i rymden? Nasa hade en sändning när de förklarade det men jag hängde inte med. De gör det i alla fall, jordar ISS i rymden vad det nu innebär.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Skapad
  • Senaste svar

Har tankat hemskt många GB Start Treck från tvtorrents :)

 

Scenetorrents är ännu värre än Swebits - Jag har vid ett tillfälle laddat ner, packat upp och brännt en hel DVD på under 15 minuter och det var med en sunkig 8x-brännare och en 3 år gammal laptop som "host".

 

Jo, då maxade jag vår D-Link 4300 som pallar med 75Mbit/s.

 

[inlägget ändrat 2006-12-17 03:41:08 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gör det i alla fall, jordar ISS i rymden vad det nu innebär.

Det enda jag hört om laddningar är att panelerna innebär en elchocksrisk så vertygen måste isoleras.

Hittade dock detta:

http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast13nov_1sidebar.htm

samt

http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast13nov_1.htm

(sök efter "ground" i textmassan)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva cellerna är ju strömförande fast jordade i "rymden"? Jag fattade inte riktigt den delen av deras presentation, blev lite mycket "Star Treck" helt plötsligt.

 

Hur jordar man en rymdstation i, ehhh, rymden?

 

Joniserade "kopplingar", ehh....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är klarsynt.

 

Invite only och lika tjuriga som OiNK, gör man ett litet fel så ryker alla invites. Jag tycker inte om varken ScT eller OiNK men innehållet är ju 1st class.

 

Demonoid är ett trevligare alternativ till OiNK.

 

Alternativ till ScT är torrentleech, i princip samma material men riktigt dålig seedning.

 

[inlägget ändrat 2006-12-17 03:46:12 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Christer ska ut igen borde vi sätta upp en IRC-kanal.

Varför inte. Det lär Mindsleep uppskatta också =) Synd bara att man måste upp och jobba på tisdag, men början kan man ju följa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anger jag då irc.freequest.net under IRC Server och fuglesang3 under Group när jag lägger till servern (mIRC)?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valfri server i freequest, sen är det bara att joina kanalen med /join #fuglesang3

 

[inlägget ändrat 2006-12-17 04:13:38 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott då hörs vi där på måndag. Man får väl försöka hitta ett uppdaterat schema till dess. Nu är det dags att bädda ner sig och somna framför ett gäng avsnitt av TNG =)

 

Mooner over and out! =)

[inlägget ändrat 2006-12-17 04:17:50 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska läsa på lite om IRC på FreeQuest, de är ju alla tillräckligt olika för att man ska få börja från början. Valde freequest = samma nätverk som swebits kör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha...jag missade en bra rymdpromenad igår. Jag var på 30-års kalas där det "shotades" en hel del. Kom hem vid 4-tiden imorse hyfsat berusad.

 

1 timma senare låg jag dubbelvikt över toaletten. Då skulle visst "shotsen" ut hade min mage bestämt sig. Ojojo...jag brukar inte må illa av sprit. Men detta ar inte kul.

 

Nu är klockan 7 och jag har sovit i ca någon timme. Nu är jag spiknykter men mår inte speciellt bra alls. Håller på i iver att packa. Om någon timme sitter jag på ett flyg på väg till vår huvudstad. Jobbrelaterat.

 

Ändra fram till Jul ska jag åka runt i Sverige. Det tråkiga är att jag kommer förmodligen inte ha tillgång till internet konstant och kommer således missa rymdpromenaden.

 

Hoppas någon vänlig själ spelar in den...konverterar den och lägger upp på typ video.google.com eller youtube.com. Vore hemskt trevligt.

 

Jag ska försöka komma ut på eforum och kolla läget då och då. Men om vi inte hörs så får jag önska alla "spacefanatiker" och andra på eforum En GOD JUL!

 

Nu ska en illamående kraftlös Mindsleep fortsätta packa...har en bärbar dator som måste konfigas innan jag åker.

 

Som sagt. God Jul.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de nu ska ut en extra gång blir ju det den kanske mest intressanta promenaden eftersom den blir mer av att hitta på saker allt eftersom.

 

Vist kommer jag att "banda" den :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var länge sedan jag körde mIRC så jag vet inte riktigt vad det kallas där.

 

Själv använder jag servern irc.freequest.net på port 7000.

 

För att komma in i kanalen skrier man sen "/join #fuglesang3" som kommando.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...