Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna från Inspelningsbar DVD


Digitalis36

Rekommendera Poster

Är helt nybörjare på det här med DVD. Köpte mig iallafall en inspelningsbar DVD med hårddisk, (LG DVD/DivX inspelare med hårddisk 80 Gb RH177).

 

Jag har nu för avsikt att kopiera en massa VHS filmer, inspelade från barndomen, till DVD. Har kopplat videon och brännt över på DVD. När bränningen är utförd kan jag se att det kommit in på skivan i min nya DVD, MEN kör jag DVD skivan i en annan spelare eller i datorn, går det inte. Då finns det inga filer på DVD´n. Vad gör jag för fel?

Har testat både DVD-RW skivor och DVD+R. Är det helt enkelt fel sorters DVD skivor jag använder, eller vad är problemet?

 

Tacksam för hjälp...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack...

Är osäker hur man "stänger" skivan... Får göra om det och se ifall DVD spelaren frågar om jag vill stänga, eller liknande!

 

Finns det annars andra sätt att göra det på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det logiskt att gå in under "settings" för att stänga skivan? ;)

 

Appropå LG - Vår apparat har en skoj översättningsgroda. När man skriver namn på program finns ju den där långa tangenten, "space". Gissa hur den är översatt? "Rymd".... Är det samma sak på din?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har en fråga gällande LG jag har spelat in några Familje filmer på barnen men när jag försöker göra kopia på dom i datorn så funkar det inte.

 

Använder mig av Nero 6,0

 

//Kentha

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att göra kopia? Hur har du gjort? Vill du kopiera en hel skiva eller bara valda delar?

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-15 11:59:44 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja efter det att jag brännt in skivan med DVD spelaren så vill jag göra en full kopia till barnen i julklapp.det bästa sättet måste vara ta enDVD copy men det funkar inte.

 

//Kentha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du om man kan koppla in DVD spelaren så att hårdisken syns i datorn i så fall skullle man kunna välja vilka filer man vill bränna direkt i från datorn och göra kopior där ifrån..Ska man göra en tre kopior så tar det väldigt lång tid eftersom man spelar i i realtid.

 

//Kentha

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad funkar inte? Nero? Blir det ett felmeddelande? Funkar inte kopian? Var? Utan lite mer detaljer blir det svårt att hjälpa till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du har förmodligen inte slutfört dina inspelningar d.v.s. man måste

så att säga färdigställa skivan innan du kan spela den på andra maskiner.

Detta gäller även för CD skivor, jag vet.

Du måste ha en länk i din DVD som hänvisar hur du slutför dina inspelningar,

gå på menu och leta dig fram.

Det har inget med DVD skivorna att göra.

Det är inte säkert att du sedan kan spela upp en +bränd skiva på annan

spelare om det är en - maskin.

Så länge båda maskinerna är + så är det inga problem.

Du får helt enkelt titta i manualen vad som gäller för inbördes maskin.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...