Just nu i M3-nätverket
Jump to content

DVD fodral

Kagan

Recommended Posts

Vet måtten till ett DVD fodral men när jag trycker in dessa i Word så kommer de utanför arbetsytan.

Tips på hur jag skapar en mall till att använda för att göra DVD fodral(i Word eller något annat program)?

Stefan Eklinder

Tja, där du ställer in måtten för ett vanligt A4:a kan du säkert ställa in måtten för ditt DVD-omslag också.

När jag fixar etiketter brukar jag skriva ut det på ett A4:a. Sedan måttar jag in etiketten över texten. Ser så det passar. Fäster med en tejpbit och stoppar in i skrivaren igen. Sedan skriver jag ut på etiketten, som är fäst på ett A4:a.

Men nu är min skrivare en bläckstråleskrivare. Blir kanske inte så bra med en laser när allt passerar lasern invändigt.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Korspostning är inte tillåten enligt Eforums regler.

4. Frågor du vill ställa eller ämnen du vill diskutera ställer du i ett (1) forum, det vill säga repetera inte samma inlägg i flera forum. Dessa så kallade korspostningar höjer oftast inte chansen att få svar utan verkar snarare som ett irritationsmoment. Korspostningar kommer helt sonika att tas bort från överflödiga forum.
http://www.eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

Ditt andra inlägg är borttaget.

Du hade där fått svar från Marcus_J som löd så här:

http://www.coverxp.com/main.asp är grymt bra för att skriva ut alla typer av fodral med, blir alltid rätt storlek och finns en gratisversion

/Marcus

Cecilia - Moderator för DVD (hemelektronik) där den andra tråden låg.

Använd dej av Adobe Photoshop...det är väl ett av de vanligaste programmen att göra egna covers i...Sen när du skall skriva ut fodral rekomenderar jag CoverXP..Vilket är ett otroligt bra program för att skriva ut covers(och enkelt).

MVH Dacce

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...