Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Idag blev jag lurad på MultiTech DATA AB i Örebro!


Cloudberry

Rekommendera Poster

Ibland känner man sig så där besviken på ett köp o en affär.

Idag var en sådan dag. Jag gick in på internet för att kolla priserna på en datagrej. Hittade det jag sökte på en datorbutik som heter MultiTech DATA AB och ligger vid Universitetet i Örebro. Efter lite väntan så fick jag iaf hjälp och bad om att få köpa en NEC DVD brännare. Men när tjejen kom ut ur lagret hade hon en av annat märke.

 

Blev besviken men det kan jag acceptera. Men när jag skulle betala så var den brännaren närmare 30% dyrare än vad de skriver på hemsidan att den kostar.

 

När jag inte ens fick öppet köp och fick dividera med henne en bra lång stund innan hon gav sig så blir man bara less... Kunden har alltid rätt säger man... Och detta är en sådan sak som inte kunder ska behöva tjata sig till för att få igenom.

 

Så ut ur affären kom jag med en annan brännare än jag tänkte köpa och till ett i jämförelse mycket dyrare pris än deras prislista!

 

Så håll ett öga och bli inte lurad som jag blev.

 

 

Detta inlägg skrevs ursprungligen av @dy. Jag har lagt in det igen eftersom tråden spårade ur totalt och blev helt OT. Håll er till ämnet är ni snälla.

 

/Cloudberry, moderator för På Konsumentens sida

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bättre du kommenterar det i den tråden, nu blev det en "korspostning" istället, inte bra...

 

Även om den spårat ur, så är det bättre att samla alla kommentarer i EN tråd.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu blev det en "korspostning" istället, inte bra...

Såvitt jag kan se blev det tillochmed en radering av hela ursprungstråden. Mycket illa och jag tror inte jag sett det hända tidigare på e-forum. Förklaring? Eller får moderatorer radera trådar närhelst det behagar dem och innehållet inte följer vissa "normer" numer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag kan se blev det tillochmed en radering av hela ursprungstråden. Mycket illa och jag tror inte jag sett det hända tidigare på e-forum. Förklaring? Eller får moderatorer radera trådar närhelst det behagar dem och innehållet inte följer vissa "normer" numer?

Det är fruktansvärt, vi som hade ett så roligt bråk:)

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket illa och jag tror inte jag sett det hända tidigare på e-forum

 

Tja, det är korspostningsroboten som gick igång, eller så har Cloudberry raderat tråden, vilket i så fall INTE är bra. Jag måste i så fall nog börja hävda att hennes agerande inte var lämpligt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller får moderatorer radera trådar närhelst det behagar dem

 

Självklart inte. Trådar som hamnar OT (som denna) ska kommenteras och berörda personer varnas. Fungerar inte det, låser man tråden samt diskutterar det i "moderatorhörnan", hittar man ingen lösning, tar man upp det med Erik J som är huvudmoderator. Att helt sonika radera en tråd, är INTE ok. Tråden handlar inte om något olagligt, utan har bara spårat ur lite.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kanske den spårade ut lite och jag är en av de skyldiga men man kan ställa sig frågan om tråden verkligen handlade om någonting överhuvudtaget från start. Någon går in i en affär och varan som han inte har beställt finns inte, han blir då väldigt frustrerad och ser att den bästa lösningen är att starta en tråd på eforum.

 

Jag tycker att man skall skilja på OT och OT, tills frågeställaren har fått en lösning på sitt problem (i denna tråd omöjligt om ingen mot förmodan tänker att sälja en DVD av det fabrikat och till det pris som trådskaparen anser skäligt) så är det viktigt att tråden håller sig till frågeställningen. Inte skulle jag ta illa upp eller bli irriterad om någon "tramsade" lite efter det att jag helt gratis får en lösning på mitt problem.

 

Skall eforum enbart vara en ren supporttjänst så har jag väldigt många saker som jag prioriterar högre t ex att peta navelludd.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

[inlägget ändrat 2006-12-13 01:24:57 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall eforum enbart vara en ren supporttjänst så har jag väldigt många saker som jag prioriterar högre t ex att peta navelludd.

 

Håller med!

 

Men som diskussionsforum tycker jag Eforum håller toppklass, men ska det degraderas till supportforum lovar jag att hålla tassarna borta.

 

 

Edit: Och på tal om OT, så den här, nya tråden, redan hamnat MER OT än den gamla.... :)

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-13 01:29:28 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha.

 

Nu kommer denhär tråden också att raderas på grund av OT.

 

Den första tråden var INTE OT! Det förekom vissa hetska ord och några enstaka kommentarer som inte var relaterade med huvudfrågan, men det är ju bara helt naturligt. Att man hamnar på sidotrådar är ju bara normalt. Det är så hjärna funkar.

 

Jag tyckte annars det var en bra diskusion kring service i butiker i ursprungstråden.

 

Och föresten, om en tråd hamnar helt OT, så flyttar man den. Tar man bort den helt så har man tagit första steget mot censur!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första tråden var INTE OT!

 

kan bara hålla med. Jag HOPPAS det beror på att Cloudberry varit "ur sina sinnes fulla bruk", dvs varit Full. Jag förväntar mig en ursäkt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta inlägg skrevs ursprungligen av @dy. Jag har lagt in det igen eftersom tråden spårade ur totalt och blev helt OT. Håll er till ämnet är ni snälla.

 

/Cloudberry, moderator för På Konsumentens sida

 

 

Grattis till detta tilltag, jag ser det som att du nu har axlat den tunga quadrollen: Åklagare, domare, jury och bödel. :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eforum verkar iofs lite dumt konstruerat som ens låter moderatorer radera trådar, en så drastiskt åtgård bör vara förbehållen Erik Junesjö.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med delvis, men vi har de facto bara tillåtelse att radera trådar som bryter mot regelverket, vi får inte radera trådar hur som helst. Är man osäker, tar man (normalt) upp det med övriga moderatorer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu håller ni käften i denna tråd....annars kommer jag raderas denna tråd OCH era användarkonton ;)

 

Var bara tvungen att skojjas lite.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radera trådar är ju vad man gör när man tar bort korspostningar, och den möjligheten måste ju moderatorerna ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det går ju att bara redigera inlägget som bryter mot regelverket.

Jag har dessutom för mig att om ett inlägg raderades från eforum blev det något fel med databasen (detta var iofs flera år sedan, det kanske funkar annorlunda nu).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 years later...

Jag köpte en spel laptop av dom för ca 5 år sedan nu, den funkade jättebra & så, inga problem. Men efter 7-8 månader började den bara stängas av, fick blåskärm & sen avstängning, disken stod på 99-100% laddning konstant i aktivitetshanteraren. Det skulle gå på garanti sa dom eftersom det bara blivit så.

 

När jag skulle hämta den var det en annan tjomme i butiken & han tog betalt för precis allt, visst det är alltid någon dold avgift så det räknar man med men fan inte nästan 2000:- för ett garantijobb!!?. Kom hem & då står disken fortfarande på 100% konstant.

 

Åkte tillbaka & dom tog in den igen, fick tillbaka datorn utan att dom fixat det, då var första killen där igen.  Jag påpekade om den dyra lagningen som dom "utfört" utan att egentligen ha fixat problemet.  Fick till svar att det var bla en avgift för att dom hade formaterat datorn.

 

Då påstod dom att jag sagt att jag ville ha datorn formaterad. Nä skojar du eller svarade jag, vilken apa som helst klarar ju av att formatera datorn, det har jag absolut inte sagt att jag vill ni skulle göra, glöm det!  Däremot sa jag att om ni måste formatera datorn för att fixa problemet med blåskärmen eller med disken så är det lugnt, jag har sparat allt så gör vad ni måste, inget mer.

 

I & med att jag sa så menade han på att jag beställt en formatering utöver felen (facepalm!!!!!!!!!!!!!!!!!!).

 

 

Härom veckan skulle jag köpa kylpasta för att jag skulle ta bort pastan som sitter från fabriken på min 1080, det var slut i hela stan men inte på multitech så jag gav mig & tänkte att det kan väl inte skita sig när man bara ska köpa det, men när jag kom hem & skulle applicera & tog bort korken såg jag att det var superkladdigt runt hela utmynningen & pumpen var i stort sett tom, fick ut lika mycket som knappt en halv stackars liten ärta, så dom sålde alltså en öppnad & förbrukad förpackning till mig för 100:- TACK säger man då, jävla klåpare!

 

Tack för mig, hoppas det hjälpte någon. Håll er borta från MultiTech i Örebro. Tyvärr är dom en av dom fula fiskarna i datorbranchen.

 

(Jag har många skräckhistorier från flera bekanta men det räcker att bara berätta om det dom har gjort mot mig personligen. Hej)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...