Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärrkontroll till window Xp mediacenter edition


Munsonmannen

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en Logitech Harmony 555, universal fjärrkontroll. För att styra DVD, TV bland annat. Är det någon som vet om denna fjärr kan styra Xp mediacenter till vilket jag har en fet ful fjärrkontroll. Har dessutom ett högtalarsystem från just Logitech som heter Z 5500, till dessa har jag också en liten fjärr.

 

Min fråga är om någon vet om Logitech Harmony 555 fixar alla dessa produkter.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en harmony 525, som inte är alltför olika den du efterfrågar, och jag kan knappast reckomendera den.

 

Har haft den i över 6 månader nu, men nästan aldrig använt den.

 

Finns flera problem med den. Bland annat så "käns" den väldigt låg kvalitativt. Den knakar och känns sämre än vanliga fjärrkontroll. Dessutom är nummerknapparna helt felplacerade och är alldeles för små för att fjärrkontrollen ska vara bra till att zappa.

 

Och sen så har jag inte fått någon nytta av "aktiviteter". Iden är ganska bra med att man med en knapptryckning ska sätta på rätt kanal och starta alla enheter (dvd, tv, stereo...). Enda problemet är att fjärrkontrollen förrutsätter vissa saker.

 

Man kan t ex programmera in så att tv ska vara på. Problemet är att signalen för på/av är densamma hos många enheter (om inte alla) vilket leder till att tven stängs av ifall den redan är på...

 

Summa: Dålig kvalite, sitter inte bra i handen, funktionerna kommer inte hela vägen.

 

 

PS. Fjärrkontrollen laggar också något oerhört, men det ska gå att ställa in. Fast jag har inte orkat bry mig om just denna bagatell med hänsyn till de övriga problemen. DS.

[inlägget ändrat 2006-12-12 23:26:20 av Arash Hellysaz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...