Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

98 & ME avlsutar inte så bra hos mej.


Martin__

Rekommendera Poster

Mitt windows krashar varje gång jag ska avsluta eller starta om. Jag har uppdaterat BIOS, hämtat en patch från Microsoft som ska fixa det men det fungerar inte så klart.

Jag har testat att göra en sån där genväg till rundll som startar om datorn men det fungerar inte heller. Jag har nya drivrutiner till grafikkortet.

 

Datorn är tom med ett rent windows så det är inget kort eller program som spökar.

 

Har äver testat WinME SE men ingen skilnad.

 

Win98 AU SE,

MSI 6199VA BIOS 3.4

Matrox G400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benjamin: jo om man ominstallerar hela rasket..

 

Varför tror folk att alla problem W9X har haft försvinner bara för att versionen heter ME?

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte så jag menade mhe.

 

Mitt Win98 höll på att flippa ur i våras (installerade det i januari). Men jag vägrade att installera om skräpet eftersom det tar för lång tid (det tar en himla tid att konfa det till användbarhet igen.. och att installara om alla program och sådant) och det var inte så illa ändå.

Det enda som hände var att varje gång jag laddade ett program så dog explorer (utforskaren).

Men jag fortsatte att ignorera det.. (jag använder ju inte windows så ofta ändå.. det är mest för spelens skull jag har det)

Och nu, funkar Win98 normalt igen.

Fråga mig inte varför.. Jag är bara glad att det är bra nu :)

 

Så, då tänkte jag att kanske Martins fel oxå fixar sig självt med tiden? :)

Men visst.. mhe.. Du kan ju roa dig med att installera om Win varje gång det krånglar...

Sådant har jag inte tid med...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"Så, då tänkte jag att kanske Martins fel oxå fixar sig självt med tiden? :)

Men visst.. mhe.. Du kan ju roa dig med att installera om Win varje gång det krånglar...

Sådant har jag inte tid med..."

 

ok pingvinen, jag hör vad du säger men faktum är att jag på min hemmadator har haft windows 98(orginal) installerad sen jag köpte den, dvs hösten 98 (firar snart 2-års jubileum) -problem? en bsod(1) samt ca 15 krascher totalt av explorer.exe, plus en och annan krasch av tex nutcrap, INGEN ominstallation, jag tycker det är ganska skapligt

för att vara ett hemmasystem, och allvarligt talat förstår jag faktiskt inte riktigt hur folk kan ha såna jätte problem som många beskriver, jag kan bara dra slutsatsen att dom inte sköter systemet på ett korrrekt sätt :-)

 

hälsningar

 

//BillGatesTheSecond

 

 

Just wanted to rule the world -Now, whats wrong with that?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade en BIOS grej hos Matrox, tänkte testa den om jag kommer hem någon gång idag.

 

Det står iallafall att den ska fixa problemet, men det har jag ju läst 40 ggr förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men visst.. mhe.. Du kan ju roa dig med att installera om Win varje gång det krånglar..."

 

Nejdå, jag använder Windows2000, den stänger av sig korrekt varje gång.

 

BillGatesTheSecond: 1 bsod på ~2år.. Du har pressat den hårt med notepad då eller?

 

Jag vet inte, antingen gör precis alla W98 användare helt fel, och även Microsoft support teknikerna som råder folk att ominstallera, eller så ljuger du.

 

Låter folk bestämma själv.

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"BillGatesTheSecond: 1 bsod på ~2år.. Du har pressat den hårt med notepad då eller?"

 

spelar spel som tex half-life, avp, q3, etc etc samt har realplayer , winamp och lite annat smått och gott installerat, spelandet uppgår väl till ca 10 tim/vecka + musiklyssnande ca 10 tim/vecka + misc (ex bränna cd:s) ca 5tim/vecka tot =25 tim/vecka

 

"Jag vet inte, antingen gör precis alla W98 användare helt fel, och även Microsoft support teknikerna som råder folk att ominstallera, eller så ljuger du."

 

innan du börjar förolämpa mig (sanningen svider eller?)

vilka ALLA windows användare gör

helt fel?

har dom mailat dig och sagt det eller?

anledningen till att "MS tekniker" råder folk att ominstallera torde snarare vara att det är mycket enklare för dom att komma undan med det, än att i detalj förklara det som faktiskt går att fixa i windows 98.

 

//BillGatesTheSecond

 

 

 

 

Just wanted to rule the world -Now, whats wrong with that?

[inlägget ändrat 2000-09-18 19:06:29 av BillGatesTheSecond]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 98 funkar nästan lika bra, har kanske en krasch i månaden och min dator står dessutom på dygnet runt!

 

Ett tips är att bränna en ghost av en fungerande nyinstallation, så slipper man en massa onödigt besvär om det går åt helvete.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"innan du börjar förolämpa mig (sanningen svider eller?)"

 

Vilken sanning? Att du haft 1 bsod på din W98 maskin på snart 2år och använt den dagligen? På samma sätt som du drar slutsatsen att alla andra sköter systemet fel drar jag den att din sanning var lätt modifierad.

 

"vilka ALLA windows användare gör

helt fel?

har dom mailat dig och sagt det eller?"

 

Många har mailat/pratat på annat sätt om hur buggigt det är, ja. Kom inte och säg att W98 är rikskänt som ngt extremt stabilt system.

 

"anledningen till att "MS tekniker" råder folk att ominstallera torde snarare vara att det är mycket enklare för dom att komma undan med det, än att i detalj förklara det som faktiskt går att fixa i windows 98."

 

Nu underskattar du väl ändå dom ngt? Detta är ju mer än rätt känt att windows Är buggigt och ibland får man göra nyinstallationer..

 

Fast jag kan hålla med om att vissa har lite väl mkt problem och ominstallerar onödigt ofta.

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...