Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svag bakgrundsbelysning bärbar dator ?


Anders2003

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har ett problem med min bärbara dator en HP ominbok 500 som funkar som den ska men skärmbilden är mkt mkt mörk! Funkar inte att göra bilden ljusare/mörkare! Allt syns men väldigt svagt bara! Vad kan tänkas vara fel ?

 

 

Tack på förhand!

 

/Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hade jag själv som problem på en hp omnibook..Det finns 2 alternativ som jag kan tänka mej är felet..Antingen den lilla lampan som gått sönder i datorskärmen...Eller invertern som ser till att tända lampan.Detta är ett ganska vanligt fel på bärbaradatorer..Det svåra är att felsöka detta själv..Men man kan testa att köpa en begagnad inverter/Lampa på typ ebay..Då kostar dej detta ett par hundralappar..Lämnar du in den för reperation kostar det det flera tusenlappar..om du nu inte har nån form av garanti kvar.

Själv hittade jag en inverter i singapore..och fick min hp omnibook att funka igen.Det kostade ca 500 spänn att fixa en sådan med frakt o allt..hade jag lämnat in den skulle de ha ca 4000 för att felsöka och byta skärm.

mvh Dacce

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på min bärbara dator har jag en extra knapp som heter "FN" och den ligger bredvid ctrl(lite jobbigt när jag spelar :P) men iaf med den knappen kan jag öka och sänka ljusstyrkan på min bärbaraskärm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...