Just nu i M3-nätverket
Jump to content

NASA UFO.

mindsleep

Recommended Posts

Ja, det här med rymden är ju lite "hett" ämne just nu på grund av Fugelsang.

Sitter SLAVISKT och följer NASA´s LIVE TV.

Självklart så funderar man på liv i rymden och sånna grejer i sånna här sammanhang. Men jag kan erkänna med gott samvetet att jag INTE förväntar mig se gröna män på NASA´s LIVE TV.

I alla fall...nyutkommen UFO dokumentär som är riktigt bra för alla er som är intresserad.

Liten förklaring...en riktigt duktig kille (David Sereda) har under flera år forskat av de videos som NASA tagit. Det är mycket snack och mycket invecklade tekniska teorier...blandannat en teori som visar hur det är möjligt att matcha ljusets hastighet....och till och med flyga snabbare.

Som sagt....en del teorier och andra intressanta saker och en del riktigt bra filmklipp från rymden.

Lägg speciellt märke till dom där "stjärnfallen" som flyger FRÅN jordens atmosfär och ut i rymden. En annan rolig grej för er som följt NASA LIVE. Det är samma tjej som kommenterar NASA´s video som nu.

En annan kul grej är att man tar upp att jorden "bombas" varje år av föremål...det är inget påhitt. NASA själva säger att så är fallet. Man tror att det är stora vattensäckar. Men det finns teorier att så är inte fallet och andra teorier som säger att så är fallet. De är i alla fall hitills okända.

Nåja, bilda er egen uppfattning. Min uppfattning är klar i alla fall.

VARNING: lååååång. Men helt klart värt att titta på om man är intresserad:

Del 1 - http://video.google.com/videoplay?docid=-5070476612863849446&q=UFO+duration%3Along

Del 2 - http://video.google.com/videoplay?docid=8524267568796529301&q=UFO+duration%3Along

//MVH Mindsleep

I am who i am, you are who you are, i respect that

[inlägget ändrat 2006-12-11 07:17:44 av mindsleep]

Slötittade igenom ca 1 timme av filmen. Konspirationsteorier och konstiga slutsatser. Många "Vi måste dra slutsatsen att...".

Många av slutsatserna verkar gå ut på att han hittat på en möjlig förklaring till ett fenomen som innefattar utomjordingar, och eftersom han inte kan komma på några andra förklaringar så måste det vara utomjordingar. Eller rättare sagt, "jag säger inte att det är UFOs, men det finns ingen annan förklaring"

Ett par exempel.

I ett brev som han fått från nån på NASA säger dom att ingen satelit inklusive en mängd av Department of Defence satiliter har registrerat ett visst fenomen. Det tar han som bevis på att DoD aktivt sökt efter fenomenet samt att någon högt uppsatt inom NASA beordrat sökandet.

I ett videoklipp visar dom två astronauter som lagar hubble, en tredje hörs prata med dom. Konversationen går något liknande.

- "Det ser ut som du har ett föremål rakt framför dig"

- "Jag vet inte vad du pratar om"

- "Glöm det"

- "Har vi missat nåt? Jag ser ingenting."

- "Vi tror att kamerafiltret lossnade, det är inget att bry sig om"

Här dras slutsatsen att dom mörkar något, om det inte hade varit något viktigt så skulle dom aldrig uppmärksammat det från första början.

Jag skulle dock dra slutsatsen att alla fritt flygande föremål som kanske kan skada astronauternas rymddräkter är potentiellt livsfarliga och därmed ganska viktiga att uppmärksamma. Astronauten utanför bild gjorde helt enkelt en missbedömning av föremålets position och avfärdade det sedan när han insåg att det inte var nåt att bry sig om.

I övrigt har jag inte allt för mycket tillit till en persons uträkningar när han gör en uppskattning av ett föremåls storlek till "half a kilometer to half a mile wide".

Om du inte slötittar och faktiskt ser filmen så finns det fler än de du räknade upp svårförklarade fenomen som filmats.

90 graders svängen är ytterst svår att förklara med tanke på dom G´n som uppnås.

Men som sagt. Du verkar redan ha bestämt dig för vad du tror på. Så det kanske är slöseri med tid för din del.

//MVH Mindsleep

I am who i am, you are who you are, i respect that

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...