Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vista skin vill inte bort!

crippa90

Recommended Posts

Jag instalerade vista skin på min dator. Programet heter vista transformation pack och jag laddade hem det från piratebay ( kanske inte det smartaste, men ändå). Det var väldigt snyggt och så, men datorn blev segare så jag tog bort det.

Nu har jag märkt lite saker som är konstiga. Bl.a så är Vista loggan kvar när datorn startar och när man ska logga in. Ikonerna är i vista format och de inbyggda windows ljuden som t.ex error är borta!

Jag undrar om det går att lösa dom här problemen utan att ominstalera datorn. Det viktigaste är att ljuden och ikonerna blir normala. Någon som vet någon lösning?

crippa90 skrev:

Jag undrar om det går att lösa dom här problemen utan att ominstallera datorn.

Har du systemåterställning aktiverat och testat det?

Kommer någonting att försvinna om jag använder det här, t.ex spel, musik m.m?

[inlägget ändrat 2006-12-11 00:25:18 av crippa90]

Inga av dina egna filer, t ex det som ligger i Mina dokument, försvinner däremot program som är installerade efter den tidpunkt man återställer till blir av med sina inställningar i registret och fungerar därmed oftast inte.

Provade att göra en återställning. När datorn startar igen så står det att återställningen har misslyckats. Jag har provat vid olika tillfällen och det går inte då heller.

Finns det något annat altenativ?

Stefan Eklinder
crippa90 skrev:

Provade att göra en återställning. När datorn startar igen så står det att återställningen har misslyckats. Jag har provat vid olika tillfällen och det går inte då heller.

Finns det något annat altenativ?

Gör en reparationsinstallation.

Kör som om du skulle göra en vanlig installation. Godkänn licensavtalet och kör vidare till där du ska markera disken/partitionen du har XP på. Tryck R och följ instruktionerna. Du förlorar inga viktiga data. Endast korrupta systemfiler och annat ersätts med nya.

Notera att du behöver besöka WindowsUpdate efteråt, och hämta uppdateringarna på nytt.

Garanterar inte att det löser ditt problem, men att försöka kan man ju alltid.

:-)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Jag får ta och snacka med skolans datortekniker så han fixar det. Tänkte om det fanns en enkel lösning, men ibland så finns det ju inte och då är det bara så.

Tack för alla svar i alla fall :)

Stefan Eklinder

Tack för poäng!

crippa90 skrev:

Tänkte om det fanns en enkel lösning, men ibland så finns det ju inte och då är det bara så.

En reparationsinstallation är inte svår. :-)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

• 1 year later...

Hej

det dära med reparationsinstallationen, kommer den ta bort alla mina filer så som, musik, spel, filmer och annat jag lagt in på datorn?

jag har filerna på min andra halva av hårddisken dock...men vill veta om de kommer tas bort eller inte :)

Det är meningen att en reparationsinstallation ska lämna dina egna filer orörda men Microsoft garanterar inget.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...