huge Posted September 17, 2000 Share Posted September 17, 2000 Efter att ha installerat en till hårddisk så verkar min bios blivit förstörd. När jag slår på datorn hittar den Grafik+minne+cpu sen kommer den till en rad där den skriver. PLP INIT COMPLETED och så stannar allt. Har försökt en massa inställningar i bios+ tagit bort kort etc men det funakr ej. Tror ni jag måste lämna in bios-chipet för omprogrammering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AN1 Posted September 17, 2000 Share Posted September 17, 2000 Du kan ju prova att "resetta" bios, det gör du med en jumper på moderkortet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
huge Posted September 17, 2000 Author Share Posted September 17, 2000 Jag har clearat Cmos, och återställt biosens defaultvärden från "biossoftware". Verkar inte finnas någon jumper på mitt moderkort Asus A7v men det fanns 2 pooler man skulle kortsluta..attans verkar inte gå bra det här Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.