Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tråkigt!


mindsleep

Rekommendera Poster

Fler än jag som har EXTREMT tråkigt?

 

Sitter och väntar på att dom ska skjuta ut Fugelsang i rymden....medans så sitter jag och deeeeegar.

 

Usch va tråkigt.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter och kastar in mina cdskivor på itunes i nya burken

,, ska bli kul att se en svenne i rymden...

antar att du sett bilden på aftonbladet med fungesang..

 

 

Om du vill kan du filosofera på en liten fråga... vafan händer om de blir pissenödiga 15minuter efter de satt sig i färjan.. jag menar att de ska sitta där 3 timmar innan man skickar iväg dem.

 

du kan ju kika in på

http://www.nasa.gov/

 

/Jetmoon

[inlägget ändrat 2006-12-10 01:27:26 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill kan du filosofera på en liten fråga... vafan händer om de blir pissenödiga 15minuter efter de satt sig i färjan.. jag menar att de ska sitta där 3 timmar innan man skickar iväg dem.

 

hahaha....ja du...vet i rackarn.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig jag läst någonstans att Christer skulle ägna de tre sista dagarna inför förra försöket åt att lära sig skita i en blöja.

Så att bli pissenödig en timma innan uppskjutning kan väl inte vara så svårt. Släpp ut det bara.

 

 

Såg förövrigt reprisen av andres och måns idag. Där sägs det att man inte kan spika i rymden. Varför inte är min fråga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm...

Vi får folkomrösta om att vi ska driva på ett vetenskapligt test. skicka med en hammare, en spik och två brädlappar och testa. Kanske är lite kruxigt att få spiken att fästa men sen är det nog bara att köra. jag menar han e svenne.. någon gång har han väll satt ihop ikeamöbler han med

...

 

hittade hans meny

http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/shuttlemissions/sts116/index.html

står lite längre ner på sidan.

 

/Jet

 

[inlägget ändrat 2006-12-10 01:43:21 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är Fuglesang äntligen på väg.

Äntligen får man väl säga, med tanke på hur länge det varit på gång.

Det är inte utan att det känns lite speciellt med första svensken i rymden.

Hoppas allting går bra, det här är väl en rutinfärd så det borde väl gå utan incidenter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här är väl en rutinfärd så det borde väl gå utan incidenter.

Såvida han inte tappar skiftnyckeln, vilket han tydligen känt sig mest orolig över =)

(sen vet jag inte om man kan kalla något som ett par xxx ton metall som lämnar jordytan rutin, men men...

 

EDIT: De väger tydligen inte så mycket som jag trodde, de där färjorna, bytte "tusen" mot "x" =)

 

EDIT 2: Rätt fascinerande att sitta och titta på live-sändningen från NASA-TV. Färre människor än jag trodde som sitter i "mission control" och alla ser rätt uttråkade och avslappnade ut. Jag antar att datorerna gör allt viktigt.

[inlägget ändrat 2006-12-10 04:02:31 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är skitkul att det äntligen lyckats skicak upp en svenne i rymden.

 

Och inte vilken svenne som helst. En GRYMT kompetent utbildad svenne. Kanske den mest kompetenta igenom tiderna att skickas ut i rymden...vad är det 3 doktorstittlar i Sverige?. Det är inte illa pissat.

 

Tyvärr kör man ju amerikanskt recept..."money talks" när det handlar om rymden.

 

Nu är han på väg i alla fall....får jag utbrista "Äntligen!".

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kör man ju amerikanskt recept..."money talks" när det handlar om rymden

Håller med till viss del. Satt just och lyssnade på presskonferensen och det var lite väl mycket snack om "our nation into space" osv. Å andra sidan har ju USA satsat enormt mycket mer pengar än någon annan på just rymdprogram så man får ju acceptera att de är stolta över sina framsteg.

 

En sidotanke när jag sitter och tittar på sändningarna från NASA är varför de har så taskig grafik på sina skärmar i mission control. Undrar om det är någon nostalgisk tanke bakom att bara använda 80-talsgrafik =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sidotanke när jag sitter och tittar på sändningarna från NASA är varför de har så taskig grafik på sina skärmar i mission control. Undrar om det är någon nostalgisk tanke bakom att bara använda 80-talsgrafik =)

 

Hälften av dom växte upp under ATARI åldern...vad hade du förväntat dig :)

 

PACMAN rules!

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är klart att det går att spika rymden! (Fast ingen hör dig skrika när du slår dig på tummen.) Även om hammaren är "tyngdlös" har den fortfarande massa. Om det bara vore hammarens tyngd som användes när du spikade på jorden skulle du bara kunna spika nedåt och det är fullt möjligt (om än lite jobbigare) att spika i taket, där du till och med måste motverka tyngdkraften.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en riktig tråd sabbare ;)

Vem blir först att bygga/inreda på Månen?

 

1. Team Äntligen H...

2. Room S...

3. Ernst K. (Sommar Torpet)

4. Till Salu

5. ByggLov

6. Extrem home...

7. Från koja t....

 

Finns säker fler.

 

/FD Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem blir först att bygga/inreda på Månen?

Förstår inte, vad är det för saker på listan? Företag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det går att spika rymden!

Men hur gör man om man vill spika under en rymdpromenad? Om du vill spika fast en bräda i din trasiga satelit t.ex :-) Håll spiken med vänster hand, skicka fram massan (hammaren) med höger hand och gamle Newton skickar dig bakåt. Enda sättet att bromsa är att snabbt bromsa hammaren.

Hmm, om man håller i Sateliten, brädan och spiken med vänster hand borde det går bra.

Slutsat. Det går att spika i rymden, men bara om du har en stor vänsterhand.

 

Ett bra tipps till mina nattsnickrande grannar. I rymden kan ingen höra dig spika.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll spiken med vänster hand, skicka fram massan (hammaren) med höger hand och gamle Newton skickar dig bakåt.

Du tror väl ändå inte att de svävar fritt därute? Självklart är de ju förankrade med säkerhetslinor och dessa är det ju då bara att strama åt i det medium de skall spika i så kan Newton jävlas hur mycket han vill med sina lagar =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tänk om man är förankrad i t.ex Hubblesateliten. De är ju känsliga saker. Vad händer om man råkar rubba den någon grad ur läge när man spikar fast sin brädlapp :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tänk om man är förankrad i t.ex Hubblesateliten. De är ju känsliga saker.

Jo precis, väldigt känsliga saker, så om man tar till att försöka hamra på den förtjänar man nog att driva ut i rymden =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Atari???

OVERKILL!

 

-Resan till månen 1969 sköttes med datorer som motsvarar datorkraften i de löjliga IC-kretsarna i en modern brödrost! (Skillnaden var kanske mjukvaran; astronauterna ska ju inte bli "krispiga"..) ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...