Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows MCE 2005 kan inte spela video


Pumafliff

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder. Har installerat MCE på en burk för skojs skull, har till och med testat 2 olika maskiner och fått exakt samma fel.

 

Det mesta verkar funka kanon men när jag skall spela upp en filmsnutt (oavsett format) så knasar det sig. Antingen börjar bara skärmen att flippa, eller så blir allt svart och man får forcera avstängning av MCE. Ibland kommer ett felmeddelande om att inte filen kan spelas upp.

Det konstiga är att alla dessa filer kan spelas i XP-läge med Media Player.

Det ännu konstigare är att inte ens MCEs egna videosnutt kan spelas upp (Det finns en instruktionsvideo om hur man konfigurerar sin tv elelr monitor, och inte ens den funkar...)

 

Det känns alltså inte som codec-fel eftersom XP klarar filen och inte ens MCE kan spela sin egen film...

 

Bägge datorerna jag testat på är runt 1,7GHz, 256MB RAM, GeForce 3...

 

Idé någon?

 

//D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder. Har installerat MCE på en burk för skojs skull, har till och med testat 2 olika maskiner och fått exakt samma fel.

Jag kan ha fel, men var i från har du "fått" dina två MCE? Laddat hem från internet, tja i så fall så har du en felkälla där och vi kan (eller rättare sagt får inte) hjälpa dig.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel
Ja det har du...

 

Det handlar för det första om ett (1) ex, inte två, och det är naturligtvis en riktig version.

 

Om du reagerade på att jag skrev på skoj så kan det ju bero på att jag egentligen inte behöver mce alls, och det gör förmodligen ingen annan heller. Alltså är det på skoj, särskillt om man har den fördelen att man kan prova innan man bestämmer sig eller hur?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har till och med testat 2 olika maskiner och fått exakt samma fel
.

Vad bra att du har köpt två licenser, eller finns det någon licensform som jag inte känner till (MCE finns väl inte som CE).

 

Har installerat MCE på en burk för skojs skull

Trodde att jag var ganska välbeställd men i jämförelse med dig så ligger jag tydligen dåligt till.

särskillt om man har den fördelen att man kan prova innan man bestämmer sig eller hur?

Var kan man få den möjligheten? Berätta gärna för jag är rätt så säker på att fler på eforum vill veta var man kan få testa MCE gratis utan att ha en XP innan.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...