Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra färg på bild


Grains

Rekommendera Poster

Hej. Jag har gjort en hemmsida med en grön bakgrund. Men jag tycker det ser lite simpelt ut så nu undrar jag om någon skulle kunna beskriva hur man kan göra så att en bild smälter in i bakgrunden.

 

Jag vill alltså lägga in en bild i bakgrunden som har samma nyanser som själva bakgrunden(behöver vara samma nyanser eftersom att "bilden" inte kommer att täcka hela bakgrunden på alla sidorna.

 

//Templar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, sorry. Missade att ta med att jag jobbar hellst med Photoshop CS(för att lära mig) men har också PSP.

 

Här är sidan och jag skulle då som sakt villja ha kanske någon utklippt figur i mitten som smälter in och inte syns så tydligt:

http://83.227.193.230/lowc/news.php

 

Om jag skall ranka mig själv på hur bra jag är på hemmside bygge så hamnar jag nog rätt långt ner på skalan eftersom att jag bara kan html och är inte alltför bra på bildbehandling.

 

[inlägget ändrat 2006-12-09 13:43:55 av Templar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, Snygg sida!

skulle i alla fall ranka dig på 10-20

Dina orker på "menyerna" ska du använda "blur tool" på kanske strength

75% så smälter de in mera i menyerna..

Sen så för att få en bild som smälter in i bakrunden ska du använda:

Brush storlek '100' sen så ska du sätta transparenty "10%" Du drar över hela din bild och färgen på brushen ska vara samma som bakrunden.

Om det blir för lite ska du dra över igen och upprepa tills du tycker det blir bra.

 

TIPS

Gör som min bild

(Den svarta är bilden du ska lägga in)

Det gröna är din bakrunds färg.

TIPS

 

[bild bifogad 2006-12-09 13:57:13 av Walle^^]

[inlägget ändrat 2006-12-09 14:06:32 av Walle^^]

894360_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack. Ser ut att kunna bli riktigt snyggt med det. Har jag något o göra ikväll med =D

 

O tack återigen för orc på meny tipset!!!

[inlägget ändrat 2006-12-09 14:13:22 av Templar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...