Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Benny Hill-effekten" HJÄLP


Tommy.Z

Rekommendera Poster

Hej

 

Köpte nyss följande dator från onoff:

 

Mainboard : Acer FC51GM

Chipset : nVidia nForce 410/430

Processor : AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2200 MHz

Physical Memory : 2048 MB (2 x 1024 DDR-SDRAM )

Video Card : Nvidia Corp GeForce 7500 LE

Hard Disk : ST3250824AS (250 GB)

DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVD-RW_GSA-H11N

Monitor Type : ViewSonic VX924 - 19 inchs

Operating System : Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 2

DirectX : Version 9.0c (mars 2006)

 

 

Men den funkar inte som den ska, det går som snabbtspolat i några spel och det laggar på rekommenderade grafinställningar.

 

Såg att "zyXem" hade samma problem(på en exakt likadan dator) för nån månad sen och jag har gjort allt som står i den tråden för att få bukt med problemet men det vägrar funka.

 

Tacksam för alla tips!

 

-Tommy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag kanske ute på fel vatten, men det kanske är så "enkelt" att det är en två-kärnig (dual core) processor? Jag har aldrig varit i kontakt med såna, men jag gissar att det finns nån inställning i BIOS där man kan bestämma hur den (eller de?) ska jobba?

 

Som sagt, jag har inte en aning egentligen, men vill gärna hjälpa till :)

 

I övrigt finns det ingenting i specen som verkar skumt och om datorn i övrigt fungerar så är det nog ingen egentligt fel på den heller.

 

De spelen som det är problem med, är det nyare spel eller lite äldre? Jag kan minnas att det var samma problem för en sådär 15 år sedan, då 486:an kom, då blev vissa spel helt enkelt ospelbara pga hastigheten.

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-08 01:26:45 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Andersson det är en dual core processor och jag läste i en tidigare tråd att installera programmet "dual core optimizer" skulle lösa problemet, men det gjorde det tyvärr inte :(

 

Får inte ner program nr2 som RN tipsade om i den andra tråden (enligt Cecilias länk):/

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-08 14:41:11 av Tommy.Z]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...