Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excelfilerna verkar förstörda??!!


isrid

Rekommendera Poster

Hej,

 

När jag öppnar ett antal Excelfiler (budgetar) ser dessa plötsligt helt förvrängda ut. Varje cell är stor som en sida, och den mesta informationen är borta.

 

När jag tar fram min externa hårddisk med säkerhetskopiorna ser dessa likadana ut. Jag testar att ladda ner mallen för de budgetar jag har använt från en hemsida, och när dessa ska visas på min dator ser de precis lika konstiga ut som mina egna filer.

 

Flera Excelfiler i en annan mapp ser helt ok, så det är endast vissa filer i en viss mapp som ser konstiga ut, samt det ursprungliga dokument som jag byggde dessa Excel-budgetar på.

 

Jag har ett uppdaterat virusprogram, så datorn är ren och i övrigt välfungerande. Jag använder Excel 2002.

 

Mycket tacksam för omgående hjälp då jag har värdefull företagsinformation i dessa filer!

 

Mvh,

Anna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara nästan vad som hellst

Testa att öppna filerna på en annan dator, eller i ett annat program. T.ex OpenOffice-calc:

http://www.openoffice.org/ (gratis är gott)

 

Är filerna åt skogen när du öppnar dom i en annan dator? Det skulle eventuellt kunna vara din mall som är fläng. Testa att

Markera allt (ctrl+A) Menyn

Format: Formatmall: Normal

 

Ser det bra ut i andra datorer så är det ganska troligt att det är din dator/excel som är helfel. Det enklaste borde vara att gå till hjälpmenyn och be excel att reparera installationen (kräver förmodligen tillgång till installationsskivan).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...