Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Komma igenom portar mha. proxy

Fiddepven

Recommended Posts

Hej!

Jag och ett par kompisar har våra bärbara datorer på skolan och ibland känner man ju att man vill göra nåt på internet såsom ladda ner nån torrent, spela nåt spel eller liknande. Men de flesta portar är blockade på våran skola. Vi pratade med en datalärare om han hade nått tips. Han sa att eftersom att alla portar är blockade från servern som levererar internet till skolan så kan han inte göra nåt annat än att ge oss namnet på det program som han använder (Your-freedom) det är nåt program som fixar med proxy så att man använder port 8080 till det mesta(inte så hi på just proxy o tunnling). Men iaf, jag undrar om det finns något snabbare alt. till YF som går i max 65 kbits när det är gratis, eller om man kan fixa det på nåt annat sätt.

Uppskattar svar MVH Fredrik

Okej tack så myckt Nisse!

Skulle bara vara snällt om du fördjupade dig lite. Vad behöver man göra på min dator där hemma då?

Tack igen!"

• 2 weeks later...

Lyckades få tag i ett program som heter IPIG och är gratis som tunnlar. Det är BETA men det funkar tydligen riktigt bra! Tack för hjälpen!

Men om du har en dator med bredbandsuppkoppling hemma så ladda ner iPIG server och kör på den (öppna portar i eventuella brandväggar hemma). Välj port 8080 eller nåt liknande(ganska vanlig öppen port). Kör sedan iPIG client på skolan i datorn och kör den på ipn och porten på din dator hemma.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...