Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Streaming till Windows Media Player?


Peddler

Rekommendera Poster

Har problem med streaming till WMP version 11.

 

Scenariot är följande: När mina användare loggar in på datorerna i domänen så har dom av säkerhetsskäl "bara" userbehörigheter. Att öppna streamade filer från IE6 till WMP11 resulterar i ett felmeddelande som anger att man ska till så att datorn är ansluten till internet eller stoppa in minneskortet om filen finns där.

 

Men loggar jag in på samma dator som är domain (och enterprise) admin så har jag inga problem att köra samma streamade fil från samma websida.

 

Så vad skapar strulet för den vanliga usern??? Någon mapp som måste vara tillåten att skriva till UTÖVER dom mapparna i profilen som användarna har full behörighet till.

 

Testade först med WMP9 och 10, men med liknande resultat.

 

Loggboken i Windows anger ingenting för händelsen ovan så det är lite svårt att söka utan eventid och andra felkoder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör filemon och eller regmon. för att kolla vilka filer/registernycklar som saknas åtkomst till.

 

logga in som user och. starta filemon med adminkonto mha "run as".

 

 

/JAG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade det och såg i regmon att wmplayer försöker skapa keys i hklm\software\microsoft på ett par olika platser.

 

Jag kan inte ge användarnas program tillträde att skriva i registret, då är det snart nerlusat med skräp och annan skit. :thumbsdown:

 

Har M$ ingen bättre lösning än att alla användare ska vara localadmin för att det ska fungera. *suck*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att ge en användare skrivrättigheter till hklm\software\microsoft\*

och kolla om det ät det som är felet.

 

det kanske räcker med att skriva nycklarna till registret o sen kan dom köra med läsbehörighet.

 

/JAG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...