Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word hänger sig


Klara

Rekommendera Poster

Skall försöka fatta mig kort...

 

Har för vana att skriva mina mail i Word och därefter skicka över dom till Outlook Express med knappen "skicka en kopia". Det har alltid gått fint och jag har dessutom kunnat skicka snitsiga och personliga mail.

Men nu har det plötsligt börjat hända konstigheter. När jag skickat över mailet från Word och stänger Word på krysset (efter att ha sparat mailet), så vill inte Word stänga sig. Inte ens med hjälp av aktivitetshanteraren. det ändar med att jag måste starta om datorn. Så vill jag inte fortsätta!

 

Funderar nu på vad detta kan bero på. Jag har ganska nyss installerat om XP (home) och formaterat om. Dessutom installerat om mitt Office 2003 (student-/lärarversionen). Konstaterade att Office behagade lägga en stor mapp på en partition där det rimligen inte borde ligga några sådana mappar. Jag har bara "lagring" på den partitionen och flyttade helt sonika över mappen till (C:). Mappen heter "MSOCache". Märkte ingen skillnad och tänkte att det bara var nå´t som råkade hända vid installationen.

Men för några dagar sedan började alltså Word hänga sig. Felmeddelandena i Loggboken är många!

 

PROGRAM:

"Stoppat program WINWORD.EXE,version 11.0.8106.0, stoppad modul hungapp., version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000." osv.

 

SYSTEM:

"Enheten\Device\Harddisk0\D är ännu inte klar för åtkomst."

 

I HJÄLP- OCH SUPPORTS FELLOGG DESSUTOM:

 

"Service Control Manager Tjänsten Application Management avbröts med följande fel: Det går inte att hitta den angivna modulen. "

 

Vad mer har jag gjort på sistone? Jo, installerat F-Secure Internet Security 2007, som jag flyter på ganska bra jämfört med tidigare versioner.Men kan det ha med Word-problemet att göra?

 

Har inte haft några andra problem (som jag märkt), därför blir jag lite konfunderad. Försökte "reparera" Word, men filerna som krävdes hittades inte av programmet vare sig på hårddisken eller på CD:n. Men jag gjorde det! Fast det hjälpte inte...

 

Har gjort avkall på mina principer och börjat använda Outlook. Men NEJ! Alldeles för mycket "lull lull"!!!

Installerade om Office och laddade ner alla uppdateringar. Samma sak igen - "MSOCache" lägger sig helt oförklarligt på min lagringspartition (låter den vara just nu) och Word hänger sig.

 

Ringa Microsoft?

 

Klara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...