Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med mitt PCI-Express kort

swedenmobile

Recommended Posts

Hej!

Jag är rätt så ny i forumet, så jag hoppas att någon kan hjälpa mig...

Jag hade en kund i butiken för nån dag sen, han köpte ett MSI moderkort med PCI-E port, då han monterade fast hans gamla grafikkort.

2 dagar senare efter att han monterat fast allt på plats, fick ha ingen bild på skärmen, varken bios eller DOS.

Vi bytte ut moderkortet till honom idag, han har inte hunnit motera fast det men jag tror att han kommer tillbaka, för att jag träffade på samma problem själv idag.

Jag fick en beställning på en dator från en annan kund, och då skulle han ha en P4 Core 2 duo 2,67ghz, 4GB RAM, 400GB HDD och ett grafikkort som är PCI-E.

Det fixade jag till honom, jag moterade allt som det skulle, kopplade in allt på plats, alla kontakter och kabla kopplade, även den extra Jpower 1 som ligger på MSI moderkortet.

MEN, jag fick inte heller någon bild....

jag tror man ska behöva göra något (typ bygling) eller något annat.

Har någon träffat på detta problem.

Tacksam för ett snabbt svar, så jag hinner fixa datorn till kunden.

Swedenmobile

[inlägget ändrat 2006-12-05 23:36:24 av swedenmobile]

swedenmobile skrev:

MEN, jag fick inte heller någon bild...

Välkommen till Eforum!

Du skriver inget om PSU, vilket är det första jag skulle kontrollera. Alltså att det lämnar tillräcklig kräm. Ett 500 W kan mycket väl vara alldeles för lite.

Säljer du datorn med eller utan OS? Kunden känner väl till att Windows XP inte kan adressera 4GB RAM? 3GB går bra, men vill han ha 4 är XP x64 eller Vista x64 opertativsystemet som gäller.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...