Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installationsproblem LG RH-177


dollargrin

Rekommendera Poster

Okej, jag har köpt en sådan idag. Jag har fått igång den så att den kan spela upp DVD-skivor - no problem.

Men att se tv funkar inte.

Förutsättningar: Parabol, alltså satellitmottagare (Nokia 9802). Ovannämnda DVD-spelare och så en tv.

Enligt personal på stället jag köpte DVD-spelare på ska man koppla en SCART från Nokia till DVD och en annan SCART från DVD till TV. Men kommer jag till en återvändsgränd. Jag hittar ingen bra beskrivning i manualen vilka inställningar jag ska göra på DVD för att kunna se tv. Behöver jag mata in kanalerna på DVD:n (alltså som på en video om man har vanlig tv-antenn)?

Usch, jag har hållit på nu över en timme och bläddrat i manualen, kollat anslutningarna, slagit av och på men det funkar bara inte.

Om någon skulle kunna guida mig igenom ovanstående problem vore jag jädrigt tacksam.

 

/Conny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar själva SCART-kontakterna - ja. Men det är alltså inställningarna på DVD - i alla menyer - som jag går bet på. Manualen är i det avseendet inte särskilt tydlig tycker jag. Förvisso är jag inget proffs på detta men har nog ändå hyfsad koll och förståelse.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte på båda - videon skulle du väl bara ställa in att "lyssna" på AV1 eller vad det nu kan heta. Samma sak med LG:n, inga kanalinställningar, det sköter väl digitalboxen om (att skicka ut rätt kanal)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Men - som sagt - manualen är visserligen väldigt omfattande men samtidigt råddig och trots att jag läst den flera varv hittar jag inget som förklarar hur man ska få in satellitmottagarens signaler, via DVD:n, till tv:n.

Jag uppskattar att du tar dig tid att försöka lösa mitt i-landsproblem :-).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vår LG är det bara att bläddra bland kanalerna för att komma åt signaler från andra ingångar... Bläddra man förbi de kanaler som är inställda på den inbyggda tunern kommer man till de andra ingångarna. Hmmm.....

 

Nå, I-landsproblem är trevliga, då vet man att man har det rätt bra :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...