Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Walle^^

Underforum

Rekommendera Poster

Avicii
Erik Junesjö skrev:

Gör gärna en lista på plus och minus med eforum i denna tråd så ska jag sammanställa det och lämna över till ansvariga.

Jag önskar kunna ha möjligheten att välja att få ett e-postmeddelande så fort någon startar en ny tråd i ett visst forum.

T.ex. om någon medlem startar en ny tråd i Windows Vista eller i ett förhoppningsvis kommande Överklockningsforum, så får jag ett e-postmeddelande. Naturligtvis ska möjligheten att få ett e-postmeddelande i bevakade trådar finnas kvar.

Har sett detta på andra forum och tycker att det är en mycket bra funktion.

Maratonmannen - fn en av två moderatorer i Diskutera Eforum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
NWM
Jag önskar kunna ha möjligheten att välja att få ett e-postmeddelande så fort någon startar en ny tråd i ett visst forum.

Det vill jag oxså ha:thumbsup:

Maratonmannen - fn en av två moderatorer i Diskutera Eforum.

Strålande:thumbsup:

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hundbert
Jag skickade en Opera-uppdatering av tagg-scriptet till Erik förra året tror jag, men den verkar ha försvunnit i julstöket =)

Oj jag ber så mycket om ursäkt. Hade helt glömt bort att jag redan skrivit om detta på eforum.

Hittade till och med min gamla tråd daterad 1:a november år 2005.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=767614

Nästan lite nostalgiskt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi

RSS-prenumeration av enskilda trådar/forum* kanske ett alternativ. E-post vid varje inlägg - nej tack, modernare lösning önskas.

*Enkelt åtkomligt.

Grunden i Eforums användande idag är den trådade hanteringen av trådar, att man oftast enkelt kan följa en gren av en tråd. Ska givetvis finnas kvar.

Snabbladdat är det med viss reservation, tycks som om ex.v. en del detaljer som förekommer på flera platser på sidan laddas en gång för varje plats.

Önskas är även en bättre sökfunktion. Möjlighet att söka på trådar och inte enskilda inlägg. Som det nu är kan man få massor av träffar på en och samma tråd. Bättre att få träff på tråden och sedan, likt sker på andra forum, markeras sökordet när man öppnar tråden. Söka inom en tråd kan kanske vara av intresse när man ändå håller på. Men vi har oftast inte lika långa trådar som på MinHembio ex.v. så den delen är kanske inte av nöd viktigt.

Som sagt - möjlighet att sortera på senast aktiva tråd.

Då passar det väldigt bra med en funktion - hoppa till senast olästa inlägg i en tråd. Lite problematiskt att skapa koncist beteende med den grenade strukturen på trådarna.

Asch, snegla på MinHembios forum. Där finns en del guldkorn att ta inspiration från.

Snabbknappar - nja - lite irriterande när man vill vara "fyndig" och stoppa in en ASCII-symbol, exv.

[GUBBE]:)•, att Gubbe och SKOJ ska dyka upp :)

KOD-tag som fungerar (är aktiv).

Mina favorittrådar...

Inbygg varning av användare (synlig för moderatorer)

Automatiskt flyttmeddelande (i originalinlägg)

INTE några avatarer (på annat sätt än i användarinfon).

ja, jag har skrivit några inlägg tidigare villa jag minnas, kanske letar upp och tar fram guldkornen från dem.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Erik Junesjö

Under 2006 har jag varit pappaledig den större delen av tiden. Pga detta så har Eforum blivit lite eftersatt från min sida. Min förållning till Eforum har annars alltid varit att hålla mig i bakgrunden och övervaka forumen och endast gå in i de fall där inte moderaterna kunnat lösa problem som uppstått.

Det är även som jag skrev tidigare i tråden att eforum ska byta plattform. Att bygga ut den gamla sajten skulle vara att kasta utvecklingstid i sjön.

IDG har upphandlat en forumplattform från företaget josh som kommer att användas på alla våra forum. Först ut är studios forum. Vi kommer att lansera den sajten i februari.

//Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cloudberry

Poäng för den! Eftersom "Vanliga Frågor" infördes just för detta, men inte används, så skulle det kunna användas till detta syfte.

---

Vissa säger sig ha sett en ängel - jag har haft en i min famn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...