Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Activex-kontroll?


_Haanna

Rekommendera Poster

När jag är inloggad på myspace.com och jag ska in och kolla på någons sida kommer det upp en ruta där det står "Klicka här om du vill köra en ActiveX-kontroll på den här webbsidan". Det kvittar om jag väljer "OK" eller stänger ner rutan, en felrapport kommer upp där det står "iexplorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas. och det spelar ingen roll om jag väljer "Skicka felrapport" eller "Skicka inte" för hela fönstret till myspace.com stängs ner. Samma sak varje gång.

sen vet jag inte om detta har nått med saken att göra men det kan komma upp nått skriptfel ibland med där det är från "lop.com"

 

Vad ska jag göra?? tacksam för svar

/ hanna

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"iexplorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas.

IE är ett buggigt härke. Byt till Firefox och se om det går bättre med denna webbläsare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag testar :) hoppas det hjälper, men om jag hämtar det här försvinner IE helt då lr fattar inte? vill inte fucka datorn liksom hehe

tack iaf och jag skriver hur det gick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag hämtar det här försvinner IE helt då lr fattar inte

Nejdå, IE går inte ens att bli av med. Du kan använda båda webbläsarna, t.o.m samtidigt om du vill. Så om någon viss sida strular i IE så kan du testa med Firefox.

 

Firefox anses överlag vara en mycket säkrare webbläsare än IE så mitt tips är ändå att du försöker vänja dig vid att använda den istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men okej då förstår jag va bra, hoppas verkligen problemet försvinner efter här.. vill liksom kunna gå in och kolla utan att det stängs ner.

så det hela berodde på webbläsaren?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så det hela berodde på webbläsaren?

Nja, snarare en kombination av webbläsaren och den activeX-kontroll som den försöker köra. Om det är en buggig acticeX-kontroll så får man ofta ett bättre resultat med Firefox är min erfarenhet.

 

Jag har ingen uttömmande förklaring varför det kraschar i just det här fallet på myspace, man får liksom bara gilla läget ibland, att allt inte är perfekt i sajberrymden =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tur att man blev medlem här asså, hade inte pallat ha det problemet :b

ne fattar inte heller varför det kraschar just på vissa sidor på t.ex myspace..

men tack vare firefox funkar det att komma in som vanligt :D

tack så hemskt mkt för hjälpen det fixade sig nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tur att man blev medlem här asså,

Jo, E-forum är nog ovärderligt för många med datorproblem. Välkommen!

 

men tack vare firefox funkar det att komma in som vanligt

:thumbsup:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...