Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte koppla upp mig med bredbandsbolaget!!


atax

Rekommendera Poster

Har precis skaffat bredband hos bredbandsbolaget men det fungerar inte, jag kommer inte ut på internet. Har pratat med supporten men de kan inte hjälpa mig enligt dom ser allt okej ut, de får kontakt med mitt nätverkskort. Modem och allt annat fungerar men på något sätt verkar det som "trafiken" ut är spärrad har provat att installera om oprativsystemet (XP) och drivrutiner till nätverskortet, men inget fungerar. Vore mycket tacksam om någon har en ide om vad det är som kan vara fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Har du kontrollerat att alla uppgifter du fått av BBB stämmer med dina inställningar för internetuppkopplingen i datorn?

 

Man brukar få med ett papper med uppgifter, som ska fyllas i för att internetuppkopplingen ska fungera.

 

Har du någon form av brandvägg (hårdvaru)?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått igenom alla dessa inställningar tillsammans med supporten så allt sådan skall vara rätt inställt. Kan det vara så att nätverkskortets drivrutiner är för gammla och behöver uppdateras? Jag har bara windowsbrandväggen och jag har provat utan den med det fungerar inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att: "Start" > "Kör" skriv cmd och i det nya fönstret skriver du ipconfig /all och klistarar in resultatet här. Som nästa åtgärd så skriver du route print istället för ipconfig, klistra in även det resultatet här (eller ta en skärmdump och bifoga som en bild) så skall vi ta en titt på det.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se något uppenbart fel. Prova några ping.

 

Först så pingar du din egen nätverksadress genom att skriva:

 

ping 213.113.38.115

sedan ping 213.113.38.1

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egendomligt: ipconfig & route ser korrekta ut, du kan pinga ditt eget kort men inget utanför samtidigt som b2 ser ditt kort och du har ju uppenbarligen fått konfigureringsinställningarna via DHCP av b2.

 

Kanske t ex Mr Andrsson kan ta en titt på din bild av inställningarna om jag har missat något.

 

Annars så misstänker jag nog i förstahand modemet och i andra hand nätverkskortet.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...