Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SONY DVD RECORDER TILL TV MED INBYGGD TUNER


leggiz

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en dvd recorder från sony (modell RDR-HX820) och ska nu försöka koppla ihop denna med min Philips-tv. På sonys hemsida finns ett kopplingsschema för tv-apparater med inbygg digital tuner. Problemet är att det krävs att tv:n har en antenn(ut) och en antenn(in) medan min tv bara har antenn(in). Det gör att jag inte kan leda antennsignal genom tv och tuner vilket betyder att signalerna inte blir avkodad innan, utan efter den gått genom DVD recordern. Någon som har haft liknande problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar jag om du inte har missförstått det hela lite. Det är inte "antenn ut" (vad det nu skulle vara för något) som du skall använda utan tv-apparater med inbyggd digitalmottagare brukar kunna köra ut den avkodade signalen som en komponentsignal via ett av scartutagen (du måste använda en fullkopplad scart). Så med en fullkopplad scart så väljer du den som källa i DVD-spelaren. Funkar perfekt för mig (Sony Bravia TV och JVC DVD) nackdelen är att det blir knepigt när man vill timerstyra inspelningen men man kan ju inte få allt här i världen.

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

[inlägget ändrat 2006-12-03 14:42:24 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Det var sony's hemsida som förvirrade mig. Där påstår dom att det ska finnas "antenn ut" om du kollar ;). Jag undrade faktiskt också vad dom menade för det har jag aldrig själv stött på :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...