Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera XP på SATA hårddisk utan floppy


TantGrön

Rekommendera Poster

Hej !

 

Är väldigt grönpå det här med att installera OP system osv. Är mer en "användare" än administratör...

 

Nu har jag misslyckats i mitt köp av en Laptop och handlade en med Windows Media Ceneter som OS. Måste ha Windows XP Pro för att dte ska fungera att logga inpå en annan domän som mitt jobb kräver.

 

Hur som helst har jag köpt en ny XP pro cd med SP2 på. Det går inte att installera utan säger att det är fel på hårddisken.

 

Testade att ändra SATA i Biosen till disable- men då blev följden att inte näteverks kortet inte fungerade.

 

Datorn är en HP Pavilion 9072. Har således ingen floppy drive- och jag kan då inte göra den här SATA disketten som alla skriver om. Kan man installera XP utan den? Hittade nån länk om att man gör en ny CD med SATA rutinerna redan på XP skivan- Är dte enda möjligheten?

 

Snälla nån hjälp mig innan jag blir galen!!!!

 

Har haft dator sen i tisdags och har fortfarande inte fått ordning på det hela......

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Kan man installera XP utan den? Hittade nån länk om att man gör en ny CD med SATA rutinerna redan på XP skivan- Är dte enda möjligheten?

 

Maratonmannen har en tråd här hur du gör:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=599705#600445

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...