Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Java till jar?


StorkenPb

Rekommendera Poster

Hej!!

jag vet att jag har gjort detta förut men kommer inte ihåg hur...

jag vill ta ett antal class-filer en mapp och sen manifest fil använda winrar och packa ihop den till en jar fil (rar och baa byta namn) och sen ska allt fungera! vet ej vad jag kanske glömt eller inte tänkt på, jag vet att det skall gå o göra på detta sättet!

Om någon vet hur man skall göra så snälla skriv..

 

Tack

 

//Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använda winrar och packa ihop den till en jar fil (rar och baa byta namn) och sen ska allt fungera!

Du kan inte byta namn på en rar fil så att den blir en jar-fil, det är två helt olika sorters arkiv. En jar-fil är i princip en zip-fil och en sådan har inget gemensamt med en rar-fil.

 

Om någon vet hur man skall göra så snälla skriv..

Använd jar programmet du får med din java eller gör det från eclipse, jbuilder, netbeans eller vad du nu råkar ha installerat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm säker på att det har funkat men om..

 

har testat o skrivit i cmd: jar cmf filnmna... etc men de står bara att jar inte är ett komanndo eller fil mm. hade ett bra program som gjorde det åt mig inan jag formaterade om datorn men ja skall testa de program du skrev upp tackar!! :)

 

du känner inte till ett program som skall se ut som en drake typ eller nån sorts röd hund kanske?

 

//Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hittade en grej nu på internet när ja letade.. de står så här:

 

The internal structure of JAR file is the same as a normal ZIP file. Basically it is a ZIP file with a different extension (.jar), and that means we can use a program like WinZip to open a JAR file. This way it is much easier to extract files from a JAR file.

 

men det är endast "upppackningen" som han tar upp men ja tror de ska funka åt andra fållet me.. aja ja kanske komemr på det nån gång tack för hjälpen nu. laddar ner eclips, har JCreator för nuvarande funkar bra men kunde inte hitta nån export to jar där...

 

//Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jar inte är ett komanndo eller fil

 

Du måste ange sökvägen till jar.

 

Hos mig ser det ut så här:

 

c:\Program Files\Java\jdk1.5.0_09\bin\jar.exe

 

Den ligger på samma ställe som javac.exe m fl.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...