Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips om firefox 2


Kanf Keato

Rekommendera Poster

Kan ni ge mig era bästa tips för att få firefox 2 snabbare.

 

Har kollat runt lite, och hittar massa olika tips, men vilka är dom bästa?

 

En sak till, har för mig att det går att få sökresultatet att tvingas öppna i en ny flik när man trycker enter, någon som vet hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni ge mig era bästa tips för att få firefox 2 snabbare.

 

ladda ned fasterfox plugin

 

En sak till, har för mig att det går att få sökresultatet att tvingas öppna i en ny flik när man trycker enter, någon som vet hur?

 

säkert en plugin till firefox, här kan du ladda ned olika firefox plugins:

https://addons.mozilla.org/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tack för svaren

 

jag har hört att man kan göra ändringar i about:config för fixa till ett snabbare firefox, även för att få sökresultatet att tvingas öppna i en ny flik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det behövs ingen plugin för att se till att sökresultatet öppnas i ny flik. Öppna about:config och dubbelklicka på browser.search.openintab så att värdet ändras till True.

Vad gäller att snabba upp det hela vet jag inte vad i about:config som kan hjälpa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse Wallanger
jag har hört att man kan göra ändringar i about:config för fixa till ett snabbare firefox

En inställning man kan prova är att ändra värdet för "network.http.pipelining" till "true". Det kan ibland snabba upp hämtandet av sidor.

 

Nu har inte alla webbservrar stöd för pipelining, så även om det går snabbare på en del webbplatser finns också risken att du kommer att stöta på problem på andra platser om du använder den här inställningen. Bl. a. kan du råka ut för att en del sidor aldrig laddar klart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, som vanligt går det massa rykten om att man kan tweaka firefox 2 för att det ska gå snabbare.

 

Men jag lyssnar på er istället

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...