Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hastighetskameradownloads

Lars2W2

Recommended Posts

Mums inför jultrafikerandet!

Bilister alltså. Kör ihjäl er bara om ni prompt måste riskera era liv för att komma fram några minuter snabbare.

Det är 70-sträckorna som stör mig mest. På de flesta (inte alla, alltså) kan man utan vidare ligga i både 80 och 90 med bibehållen säkerhet. Då är det här ganska bra, ska ni veta.

kan man utan vidare ligga i både 80 och 90 med bibehållen säkerhet.

Jo, ni bilchaufförer vet allt om säkerhet, det har ju statistiken bevisat ;)

Självklart, Vägverket sätter ju låga hastigheter enbart för att irritera förarna och locka till livsfarliga omkörningar.....

Om jag utgår från att ingen av herrarna är bilförare till vardags, så förstår jag era synpunkter.

Jag kan också berätta att jag förstår varför Vägverket ställer upp kameror på många ställen. Det är där bara suicidala idioter som aldrig borde ha fått sitt körkort överträder fartgränserna. Men, ack:

Att drabbas av en överträdelse på en rak & fin sträcka med god sikt på en 70-väg som är byggd för 90 km/h gagnar inte respekten för vare sig kameror, lag eller ordning, ska ni veta.

Att drabbas av en överträdelse på en rak & fin sträcka med god sikt på en 70-väg som är byggd för 90 km/h gagnar inte respekten för vare sig kameror, lag eller ordning, ska ni veta.

Det må så vara, men ska det då vara upp till var och en och avgöra om man tillhör den delen av bilistskaran som inte är "suicidala idioter"?

Jag säger inte emot dig att det säkerligen finns en hel del vägsträckor med dåligt satta gränser, men om respekten minskar på dessa sträckor så lär den säkert hos många minska även på farligare ställen.

Om jag utgår från att ingen av herrarna är bilförare till vardags, så förstår jag era synpunkter.

Så fel du har, för tillfället är jag yrkesförare.

• 1 month later...

Hej!

Jag kollade också runt efter fartkameror och hittade en lista som var uppdaterad i januari här: http://www.pois.se/product_info.php?products_id=70

Med tanke på diskutionen här innan så kan jag säga att jag för det mesta försöker åka enligt hastighetsgränsen men ser det här som en extra försäkring mot böter man kan åka på genom slarv.

/CO

Den listan betalar man för, visserligen bara 20 spänn. Värre är att POI'n för varje kamera inte innehåller uppgift om hastighetsgränserna vid de aktuella punkterna, eller ens vilken riktning kameran har.

Inget vidare, tycker jag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...