Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Begränsad anslutning?


maplestory

Rekommendera Poster

De få gånger jag startat en tråd här har jag nästan alltid hamnat i valet och kvalet mellan flera möjliga forum. Jag får ju inte posta samma inlägg i flera forum (korspostning) men vill inte heller missa svar bara för att de som svarar finns i något av de andra forumen.

 

Senaste frågan är bara ett exempel: Jag vill ha hörlurar för 5.1-ljud vid min videoredigering. Är det "hemmabio", "hårdvara", "videoredigering", "musikskapande", ... Det finns många alternativ där man kan tänkas träffa på "rätt folk".

 

Frustrerande.

 

Jag har tidigare föreslagit att trådar skulle kunna få "vara medlem" av flera forum.

 

Ett relaterat problem är när trådar svänger från ett ämne till ett annat och flyttas till ett annat forum, folk som inte läser alla forum "tappar tråden" (bokstavligt talat).

 

En sak som skulle kunna hjälpa är att inte ha så många forum. Ju fler de är desto svårare blir det att hitta rätt. I mitt tycke skulle det gott och väl räcka med huvudnivåerna, mer indelning än så är bara till besvär med den mängd trafik som det är nu på Eforum.

 

[Edit]Som fotnot: Alldeles nyss dök det upp intressanta saker om 5.1-lurar i hårdvara-ljudkort. Se där, ännu ett forum som jag skulle vilja fråga i men det får jag ju inte för då blir det korspostning...

 

[inlägget ändrat 2006-12-03 08:48:04 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...