Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Begränsad anslutning?

maplestory

Recommended Posts

allo alla ja e ny här på forumet!

Jag har ett problem men min anslutning.

1. Jag kan använda Internet Explorer men inte firefox.

2. Jag kan inte logga in på messenger. (det står att min standard gateway är offline =/)

Nummer 3 och de värsta av allt. Jag kan inte ansluta till wow heller! Grr vafan är fel!?!?!

har nån någon aning om vad jag kan göra?

-tack på förhand :thumbsup:

nepp ja stängde av brandväggen och samma resultat ändå =/

[inlägget ändrat 2006-12-01 07:28:38 av maplestory]

Klarar man inte av att posta i rätt forum så lär man inte var i närheten av att kunna konfa något mer avancerat än ... en sten ... :thumbsdown:

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

haha :) fel forum? pfft...:thumbsdown:

ey nisster, du kan ju berätta för mig som är ny här vart jag skulle kunna posta det istellet då :thumbsup:

- dw nisse ja hittade rätta sektorn själv ^_^

[inlägget ändrat 2006-12-01 23:41:07 av maplestory]

ey nisster, du kan ju berätta för mig som är ny här vart jag skulle kunna posta det istellet då

Vad sägs om:

Spel - övrigt

Spelsnack

Internet – övrigt

Internetuppkoppling

LAN & WAN

Nätverket - mjukvara/operativsystem

Nätverket - switchar, routrar & hubba

Nätverket - säkerhet & övervakning

Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att i "Diskutera Eforum" så diskuteras ... jag just det ... Eforum.

Om du inte lär dig elementär ordförståelse så kommer du att få problem här i livet grabben.

-nisse

Nepp man behöver verkligen inte vara någon "raketforskare" för att förstå det. xD

Lära sig elementär ordförståelse? Det behöver du inte oroa dig över, DEN biten fixar sig nog;)

LOL

:) men tack för alla trådar du gav.. nu måste jag ta reda på vad som skall göras åt min anslutning xD "peace"

[inlägget ändrat 2006-12-02 00:53:13 av maplestory]

Är du helt säker på att du stängt av "brandväggen" på datorn som du ansluter ifrån? Jag tycker (men är inte säker) att det låter som du kör med dubbla "brandväggar". wow är inte min grej men problemet IE/FF & messenger får mig att luta åt det hållet.

Innan vi fördjupar oss i det så tycker jag att du skall kolla så att du inte har fått "fulkod" i burken. Kör HijackThis http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe och posta loggen så tar vi en titt [använd LOG taggarna].

-nisse

[log]Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 02:15:08, on 2006-12-02

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program\Sygate\SPF\smc.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\WINDOWS\mHotkey.exe

C:\Norman\bin\ZLH.EXE

C:\Program\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe

C:\Norman\Bin\Zanda.exe

C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe

C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE

C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe

C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE

C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe

C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe

C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dnainternet.fi/

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = dna Internet Explorer

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://paivitys.dnainternet.fi/yhteys/proxy.pac

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Program\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\Program\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\Program\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll

O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe

O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE

O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE

O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Program\Sygate\SPF\smc.exe

[/log]

Ser bra ut tycker jag men vi väntar tills experterna Cecilia eller Zip tagit en titt.

-nisse

Jag var lite "elak" tidigare men jag är så trött på de som postar i första bästa "subfora". Hoppas verkligen inte att du känner dig ovälkommen på eforum.

Skall ta en riktig funderar på ditt problem i morgon (lovar att bevaka tråden) men nu så börjar det luta mot sängen.

(Edit: Tackar och bockar för poängen maplestory]

-nisse

[inlägget ändrat 2006-12-02 01:43:36 av NWM]

de är lungt. lite konstigt intryck fick jag kanske ja xD. men sen när jag märkte att min post var "lite" felplacerad så förstod jag dig :)

tack för hjälpen :)

Det är en gammal Java-version med säkerhetshål i datorn. Avinstallera alla Java i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program och installera därefter en ny: http://www.java.com/sv/

Jag ser inget otrevligt i loggen.

Sedan Nisse, ska du vara medveten om att maplestory har startat upp en ny tråd om samma problem:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=891792

Jag var lite "elak" tidigare men jag är så trött på de som postar i första bästa "subfora"

Märkligt nog är detta subforum ett som alla kan ställa frågor i utan att nån sysop flyttar tråden. Och deltagarna bara svarar. Ett påpekande som detta är faktiskt unikt i "Diskutera Eforum". Klart att folk fortsätter med frågor om allt möjligt då...

webbaccess.net

Det kan ibland verka som att det har blivit lite fel med databasen ibland, för det hamnar ibland massor av felpostningar i Diskutera Eforum

Det kan ibland verka som att det har blivit lite fel med databasen ibland

Misstänker att du definierar "databasen" ungefär som jag gör:)

Hur som med den saken, jag har svårt att bli så mycket tydligare än i denna tråd

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=891760

Kan det vara så att idg.se inte vill att eforum skall diskuteras, kanske helst inte finnas överhuvudtaget. Om det är målsättning så blir det lite lättare att förstå Erik J.

-nisse

Stefan Eklinder

Jag tror snarare att det är så att folk inte orkar läsa eller tar sig inte tid att läsa om var deras inlägg passar. Det står ändå förklarat under Forumöversikten i spalten till vänster på Eforums första sida. Varje forum står beskrivet vad det handlar om och tar upp.

Nä, istället postar folk i första bästa forum. Sedan blir dom desperata när ingen svarar och börjar korsposta. Korspostning är ju inte tillåtet.

Kan väl jämföras med sopsortering. Folk orkar inte följa instruktionerna var deras avfall ska läggas. Istället stoppar dom plastpåsar bland tidningar och flaskor. Glasflaskor hamnar bland metall också vidare.

Att det är fel på Eforums databas betvivlar jag starkt. Snarare är folk lata och bara petar in sitt inlägg var som helst härinne.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

[inlägget ändrat 2006-12-02 21:03:13 av Stefan Eklinder]

Det är nog som du säger Stefan och i sig är det inget konstigt att människor är lata och okunniga men jag blir förvånad över att Erik J inte gör något. Han orkar inte ens bemöta den ganska hårda kritik som jag har riktat mot hans sätt att under en längre tid inte göra någonting.

Klart är att hos mig skulle den mannen aldrig få jobb och om jag körde samma stil mot mina kunder som han gör mot dem som faktiskt bygger eforum så skulle jag inom ett halvår bo i en pappkartong.

-nisse

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...