Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program att klippa film


drslump

Rekommendera Poster

tja!

 

Behöver hjälp med att hitta ett program där man kan enkelt kan klippa bort t.ex. början av en film. Det är så att filmen inte är syncad med texten, behöver därför klippa bort 18s av filmen.

 

Programmet skall vara enkelt, typ som GOldwave. Inte Pinnacle studios, movie maker m.m.

 

tpf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet skall vara enkelt, typ som GOldwave. Inte Pinnacle studios, movie maker m.m.

 

du nämnde movie maker, varför använder du inte den då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skrev INTE movie maker eftersom det inte fungerar. Movie maker har inga codec så man kan inte öppna filmer i de.

 

[inlägget ändrat 2006-11-30 20:46:51 av drslump]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart det fungerar, drslump måste väl helt enkelt skaffa sig de codecs han saknar (oavsett vilket program som ska användas).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jamen hur fasen fixar man codecs till filmen man vill använda

 

Det går inte att importera filen D:\Mina nedladdningar\µTorrent\************-xvid.avi eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn.

 

så står det.

 

Hur fixa codec?!?

[inlägget ändrat 2006-11-30 21:11:43 av drslump]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/moviemaker/create/faq.mspx

i länken står det så här:

Q. How can I edit AVI or DivX files in Movie Maker when I cannot seek from one frame to another?

 

A. After importing the AVI or DivX video file into Movie Maker, add it to the storyboard/timeline without editing the video, and then save the movie as a WMV file by using the Save Movie Wizard in Movie Maker. You can then import the resulting WMV file into Movie Maker and edit the file.

 

altså måste det vara möjligt att importera divx:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Är det inte dags för Windows att lägga in MOV på Windows Movie Maker?

Jag är inte säker på att de får göra det. Quicktime/mov är ett proprietärt och inte fritt videoformat, så det krävs ju ett avtal som tillåter detta (och dessa två företag är ju inte de bästa av vänner).

 

Personligen tycker jag Apple och RealNetworks skall släppa sina respektive format helt fria eller ge upp dem. Det klagas alltid på MS, men de är långt ifrån de enda kålsuparna när det gäller sluten kod.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

altså måste det vara möjligt att importera divx

...och divx är relaterat till Quicktime-formatet hur Codler?

EDIT: Ah, nu ser jag att denna tråd inte var helt renodlat i ett ämne (QT). Never mind

[inlägget ändrat 2009-08-15 03:19:51 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...