Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glömt lösenord! Vad ska jag göra?


Alpis

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har ett trådlöst nätverk hemma, har 2 datorer kopplade till det och skulle idag koppla in en tredje. Men nu kommer jag ej på vilket lösenord jag använt. Hur gör jag för att byta lösenord eller få reda på mitt nuvaranda/gamla lösenord?

 

Tack på förhand

 

Mvh Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu kommer jag ej på vilket lösenord jag använt. Hur gör jag för att byta lösenord eller få reda på mitt nuvaranda/gamla lösenord?

 

Att byta lösenord är enkelt. Gå in i routern och byt "passphrase". Har du glömt även inloggningen, då bör du söka professionell hjälp för minnesproblem.

 

Att ta reda på vilket lösenord du använt, är mer eller mindre omöjligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, men kan jag byta lösenord utan att kunna det förra?

 

om det inte går... så hur gör jag för att skapa ett helt nytt trådlöst nätverk? ....ska jag radera det excisterande och skapa ett nytt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, men kan jag byta lösenord utan att kunna det förra?

 

Om du menar i windows, så går det normalt inte, men det finns säkert personer som vet hur man gör det.

 

så hur gör jag för att skapa ett helt nytt trådlöst nätverk?

 

Lösenordet för det trådlösa nätet har ingenting med loginlösenordet för windows att göra.

 

Lösenorden för ditt trådlösa nät, bestämmer du helt själv, har har koll och ingenting med windows att göra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en hard reset på din trådlösa router så återställer du den till fabriksinställningarna. Sedan är det bara att börja om från början.

-------------------------------------------------

"I was doing wireless when wireless wasn´t cool."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...