Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Creatives nya paket?


Peter Linsten

Rekommendera Poster

Peter Linsten

Satt just och läste Maxidatas hemsida om Creatives nya surrondpaket. Jag börjar fundera på att köpa något häftigt sådant och undrar då: Fungerar det lika bra att använda tex. Creatives nya paket som tex. ett surrond paket från Pioneer? Jag menar till videon alltså, det vore ju suveränt om man kunde kombinera på det viset, så att man slipper köpa ett surround system till datorn och ett till "hemma-bion".

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju inget som hindrar att du kopplar in datorn till din riktiga ljudanläggning... så slipper du använda nåt låtsas-ljudsystem...

 

/Anders

a.carlsson@telia.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Menar du ett Dolby Digital paket från Pioneer, eller? Att koppla en riktig stereo till datorn är oöverträffbart. INGA datorhögtalare kan leverera ljud av sådan kaliber. Creatives paket har inbyggd Digital-avkodare och 5 högtalare + subwoofer (en liten en...) och kostar ca 2800:- Dessa högtalare fungerar knappast i ett större rum om du vill ha riktigt bra tryck när du ser på TV/Video. En riktig förstärkare med Dolby Digital kostar minst 5000:- och då är det inget bra märke på stärkaren. Jag funderade tidigare i samma banor men köpte följande:

 

*Sony STR-DB725, 5*80W+0.1 kanal (subwoofer), den saknar Dolby Digital men stöder 6 kanalsljud vilket gör att man får digitalljud om DVD-spelaren har inbyggd Digital-avkodare.

*Audiopro Subwoofer 150W

*Audiopro 2 st Satelliter 100W och 1 st Center 100W

 

Givetvis kostar det mer än Creatives paket men å andra sidan är det riktiga grejer och med tanke på att jag har dator/TV/Video/Stereo på mitt rum uppfyller detta alla krav vad gäller ljudleverans. Man kan pressa på DUKTIG med effekt utan att man behöver vara orolig. Förhoppningsvis kommer det att komma PCI-kort med Dolby Digital avkodare så att man får ut det ljudet till förstärkaren.

 

Så om du söker ett system till både dator och TV så skaffa en riktigt surround-anläggning, helst med Dolby Digital chip. Jag rekommenderar Sony å det starkaste.

 

Hoppas att du fick ut insändaren, det känns som att den blev lite rörig....

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...