Just nu i M3-nätverket
Jump to content

WZC vill inte fungera....

Lappen78

Recommended Posts

Tjena!

Bor i England och installerade ett program från en lokal Internet-tilldelare (BT). Detta gjorde att den installerade in något program som administrerar de trådlösa nätverken...men något blev fel.

Jag kom inte in på mitt nätverk här på jobbet och nu när jag har avinstallerat deras program kommer jag inte in på windows egna WZC.

På Microsoft sida står det att jag ska:

1. Gå in på Network connections

2. Klicka på "Change settings of this connection"

3. Klicka på "Wireless Networks"-fliken....

4. Välj "Use Windows to configure my wireless network settings"

Nu är problemet att när jag går in på detta så finns ingen "Wireless networks"-flik överhuvud taget. Jag kan alltså inte ställa in datorn på att Windows ska konfigurera mina trådlösa nätverk.

Hur gör jag för att få detta att fungera igen? Jag har provat att göra Windows återställning men ingenting fungerar.....

Jag vill bara att Windows ska konfigurera mina nätverk!

Snälla hjälp mig fort då jag är i stort behov av detta!

Mvh

Daniel

Se om en systemåterställning till en tidpunkt innan du installerade programmet från BT hjälper:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Tack för svar Cecilia....

Men problemet är att jag provat den lösningen tre gånger....och gjort "System Restore" satt på en vecka tillbaka. Funkar inte det heller....

Hmm, det var ju tråkigt.

Kan du ta ut det trådlösa nätverkskortet och ta bort nätverksanslutningen i Network connections och ta bort drivrutinerna för det i Enhetshanteraren? Starta om datorn, installera drivrutinerna för nätverkskortet och stoppa sedan i kortet (eller hur du nu gjorde när nätverkskortet var nytt).

Köpte datorn färdig....(VAIO laptop) så allt sånt finns inne i burken. Har funderat på att formatera om den sen innan men det vore riktigt konstigt om man inte kan lösa problemet utan en sån drastisk åtgärd....

CECILIA....Stort tack för hjälpen!!!!

Din Google-länk gjorde att jag hittade följande som hjälpte mig:

Now to install the Wireless Zero Configuration service on your system, just follow the procedure outline below:

Click the Start button, and then click Control Panel.

1. In the Control Panel window, if you're in Category View, then under Pick a Category, double-click the Network and Internet Connections icon (if you're in Classic View, click on the Network Connections icon and skip to step number four).

2. In the Network and Internet Connections window, under the Control Panel icon, double-click the Network Connections icon.

3. In the Network Connections window, under LAN or High Speed Internet, click to select the Local Area Connection icon.

4. On the menu bar, click File and select Properties from the file menu. (Altneratively, right-click on the Local Area Connection icon and select Properties from the context menu).

5. In the Local Area Connections Properties window, on the General tab, click the Install button.

5. In the Select Network Component Type window, in the Click the type of network box, click to select the Service icon.

6. Click the Add button.

7. In the Select Network Service window, click the Have Disk button.

8. Click the OK button.

9. In the Install From Disk window, click the Browse button.

10. In the Locate File window, browse to the C:\Windows\Inf folder (this is a hidden folder). (Detta kan vara lite klurigt att hitta. Skriv in: C:\Windows\Inf i rutan...tryck OK eller kopiera in denna address i Install from disk-rutan. Om det inte går så tryck på Browse igen och leta upp filen (som nu syns) )

11. Click to select NETWZC.INF.

12. Click the Open button.

13. In the Install from Disk window, click the OK button.

14. In the Select Network Service window, in the Network Service box, select Microsoft as the manufacturer, and then click to select Wireless Zero Configuration.

15. Click the OK button.

At this point you'll need to reboot your PC. With that completed, you should find that the Wireless Zero Configuration service has been successfully installed on your system and you should now have access to the Windows Network tab.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...