Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Send to"-alternativ saknas!!! varför?


CableGuy_SWE

Rekommendera Poster

 

När man högerklickar på ett objekt i Windows XP och väljer skicka till, så brukar det finnas med "CD-enhet". Jag vill få fram detta alternativ, men har än så länge inte lyckats. Det är en bärbar HP-dator vilken har en mängd HP-program förinstallerat. Jag tror att problemet är att det ligger något annat program som stör eller har gjort att detta alternativ numera inte kommer fram.

 

Nero är det ända program som installerats efter datorköpet, men jag vet att andra som kör Nero har kvar detta alternativ, så jag tror inte detta är problemet. Därimot ligger det några Sonic-program på datorn orginal bl.a. Sonic DLA (Sonic Drive Letter Acess) vilket ska ha en funktion som gör att det ska gå att dra filer till enhet D som i detta fall är DVD-RAM-enheten. Alternativet i Send To saknades redan innan Sonic startades för första gången.

 

När man sätter i en tom CD-skiva i D-enheten och ska titta på den i utforskaren säger den direkt att den inte är formaterad och vill formateras, så det tyder antagligen på att Sonic vill formatera den efter sitt filsystem. När jag då testade att formatera den på detta sättet så försvann D sedan helt i utforskaren. Jag hittade inget sätt att sedan få fram enhet D igen, utan fick använda mig av sista återställningspunkten för att få tillbaka D-enheten igen.

 

Det jag vill är att få tillbaka alternativet som gör att man kan dra filer till CD'n med hjälp av den normala guiden som XP har för att skriva filer till CD-skivor.

 

Jag har testat med att lägga en genväg i den aktuella användarens SendTo-mapp i hans profil under Documents and settings. Men det fungerade inte. Läste detta på Microsofts supportsida.

 

Kanske går att avinstallera Sonic, men det är ju ett program som medföljde som jag egentligen vill ha kvar.

 

Någon som har tips på hur man kan göra????

Måste ju finnas en hel del HP-datorer som har Sonic förinstallerat och samma problem. Denna är köpt på Expert, men troligtvis har alla återförsäljare samma ursprungsprogram!!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har ingen erfarenhet av sånt här själv men snubblade av en slump över detta när jag googlade på en annan grej på nätet som kanske kan va till hjälp:

 

Customizing Right-Click

Menu Options in Windows

http://www.jfitz.com/tips/rclick_custom.html

 

Kom ihåg att vara försiktig om du ska in o grotta med regedit bara :)

 

//Fredde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...