Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

directx Grafikkort drivrutin mm.


Gharmon

Rekommendera Poster

Hej.

 

Ja, jag är en enkel stenåldersman utan minsta koll. Min bildskärm beter sig mysko, det bara hackar sig neråt när jag rullar och filmer är typ helkört att kolla på. Antar att det har med grafiken att göra.

Verkar kunna finnas hjälp på det här stället. Nån som rent generellt har nån idé?

 

Grafikkorttet är (Kan ha helfel nu, men tror det är nåt liknande) Nvidia geeforce 2Ti eller nåt sånt. Har tagit hem Directx 9c och nån drivrutin med nummer 56.72. Kan det vara nån hjälp?

Nyare drivrutiner med nummer 93.xx någonting funkar inte alls, de vill inte ens installeras.

 

Jag vet, kan väl vara vad som helst, men chansar här, för jag har som sagt noll koll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst kan det ha nåt med drivarna att göra. Uppdatera dem för moderkortets chipset till att börja med. Hämtas ifrån chipsettillverkarens sida, och vad moderkortet egentligen har för chipset går snabbt att kolla upp med cpu-z:

http://www.cpuid.com/cpuz.php

 

Steg nr två blir grafikkortets drivare. Läste på Nvidias sida att man ska fortsätta använda "ForceWare Release 70 drivers" för bl a GeForce2 Ti...

[log]The following products are not supported in the current ForceWare Release 90 driver.

 

Please continue to use the previous ForceWare Release 70 drivers available here.

 

TNT2, TNT2 Pro, TNT2 Ultra, TNT2 Model 64 (M64), TNT2 Model 64 (M64) Pro, Vanta, Vanta LT, GeForce 256, GeForce DDR, GeForce2 GTS, GeForce2 Pro, GeForce2 Ti, GeForce2 Ultra, GeForce2 MX Integrated graphics, Quadro, Quadro2 Pro, Quadro2 EX[/log]

...så testa gärna hur det funkar med 78.01:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1164

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

TACK!

 

Blir nästan religiös nu. Funkar perfekt! Blippade runt och tog hem en massa prylar, CPU-Z, Nvidia vad-det-nu-hette och klickade mej hit o dit. Apparaten flimrade, startade om, jobbade med något, startade om och tillslut bara funkade allt som det skulle!

Gick bra med 71.84.

 

Än en gång tack!

/Gharmon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...