Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac plus ordbehandlingsprogram


Jetmoon

Rekommendera Poster

hej hej!

jag blev intresserad av att lära mig mac samt efter alla assköna resentioner

på mac så har jag sprungit och köpt en macbook.

Till mackbooken tänkte jag köpa ett ordbehandlingsprogram. Så jag frågade tanten i telefonen om jag kunde få till ett ordbehandlingsprogram. och hon frågade vilket jag ville ha. jag sa att det inte spelar så stor roll bara det var en bra stavningskontroll i samt att jag kan öppna de dokument jag redan har. Hon sa att det fanns två alternativ dels microsoft office och dels iwork men hon rekomenderade iork eftersom det blev snyggare layout med den och det skulle inte vara några problem att öppna wordfiler eller andra dokument för den delen med.

Nu har det livit på det tragiska sättet att pages eller vad det heter inte öppnar ett skolarbete jag håller på med. (min gratis 30dagars prov word gör det). då jag försöker så kommer det upp ett "okänt fel" när jag försöker. min första fråga lyder hur ska jag göra för att öppna worddokumentet i pages.

 

Sen har jag ytterligare en fråga.

Hur gör jag för att maximera så att fönstret är över hela önstret.* (nu är det bara över halva.) när jag försöker dra ut det över hela skärmen två styken blad istället för ett dubbelt så stort

 

 

Tack på förhand

/Jetmoon

 

* det är yttepyttig text

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...