Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Direct-X 9.0c krånglar!


CorteXen

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

nu krånglar mitt Direct-X 9.0c ännu en gång.

Förra gången gav de resultatet till att jag fick installera om datorn pågrund av att windows krashade hela tiden men dock inte denna gång.

 

Jag har på senare tiden börja tycka att spel började "lagga" hacka fram mer och mer än normalt sett. Min fps va oftast runt 70-80 men med tiden blivit runt 18-30 bara.. då spelen börjar lagga en hel del. speciellt WoW som jag spelar en hel del. Jag förstod först inte va felet var utan försökte installera om direct-X, grafikkortet mm.. men inget händer efter installationerna. allt va likadant.

 

Jag tänkte då gå in i mitt grafikkorts inställningar i programmet Catalyst vilket ATI använder och ändra inställningarna för 3D grafiken, men då när jag skulle köra 3D preview dök ett felmeddelande i Direct-X upp. Jag är nästan säker på att detta har någonting med mitt hemska lagg i spelen :(

 

Jag har testat att installera om direct-X men de enda den säger är att jag redan har den senaste versionen. jag testade även att installera de direkt över med från en annan sida men det blev ingen skillnad.

 

Jag lägger nu även upp en bild där ni kan se felmeddelandet som dyker upp när jag försöker ändra inställningarna i Catalyst 3D.

 

mycket tacksam för hjälp :)

CorteXen

 

[bild bifogad 2006-11-26 23:33:14 av CorteXen]

889826_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...