Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

musen hänger sig och datorn går allmänt trögt..


ellinor_torma

Rekommendera Poster

ellinor_torma

Hej!

Jag undrar om du vet ifall virus, spioner eller dyl. kan orsaka att muspekaren och program hänger sig? har också kopplat in tv:n till datorn via en s-kabel, men bilden på tv:n har nyligen börjat flimra och försvinner ibland helt (det står 'no video signal'). Detta problem har jag ej när jag kör datorn i felsäkert läge, men då funkar ju inte ljudkortet..

Skulle du rekommendera symantec antivirus eller avg antivirus? har kört spionprogram, virussökning och onlinescanningar, men de visar ingenting. Har du ngn aning om vad problemet kan bestå i?

MVH Ellinor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett vanligt virusbeteende i alla fall och eftersom du har kört diverse program så är det väl inte troligt.

 

En skillnad mellan normalt och felsäkert läge är att i felsäkert läge används inte de vanliga drivrutinerna, det skulle kunna indikera att det är något fel i någon av drivrutinerna. Då är det oftast problem med chipset-drivrutinen eller grafikkortsdrivrutinen. Om det är en märkesdator, t ex Dell eller HP, så hittar man drivrutiner på datortillverkarens webbplats. Annars så får man gå till webbplatsen för moderkortet resp. grafikkortet och leta upp nya drivrutiner där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...